Vânzările de arme ale celor mai importante 100 companii din lume au scăzut în 2011 pentru prima dată după Războiul Rece, potrivit unor date furnizate recent de Institutul International de Cercetare în domeniul păcii (SIPRI), scrie Reuters. Motivul, spun specialiștii, este faptul că achiziția de echipamente militare pentru operațiuni în Afganistan și Irak a fost diminuată, în contextul crizei financiare.
Astfel, statisticile realizate de SIPRI, care a colectat datele încă din 1989, fără a include, însă, producătorii din China, arată că vânzările au atins o cifră de 410 miliarde de dolari în 2011, comparativ cu 411 miliarde de dolari în 2010, ceea ce înseamnă o scădere de aproximativ 5%.
„Politicile de austeritate și reducerile de cheltuieli din domeniul militar, precum și amânările licitațiilor au afectat vanzările totale de armament din America de Nord și Europa de Vest. Retragerile din Irak și Afganistan și sancțiunile asupra transferurilor de arme spre Libia au jucat, de asemenea, un rol”, se arată în comunicatul transmis de SIPRI.
În topul celor mai mari producători de armament, 74 dintre ele sunt din SUA și Europa de Vest, acestea generând 90% din vânzările totale. Pe primele locuri s-au menținut Lockheed Martin, U.S. Boeing și General Dynamics.