Prima pagină » Știri externe » Prima țară din lume care INTERZICE, acum, importurile de mașini cu motoare cu combustie internă

Prima țară din lume care INTERZICE, acum, importurile de mașini cu motoare cu combustie internă

Prima țară din lume care INTERZICE, acum, importurile de mașini cu motoare cu combustie internă
FOTO - Caracter ilustrativ: Shutterstock

Etiopia devine prima țară care interzice complet importurile de autoturisme echipate cu motoare cu combustie internă.

Aceasta în contextul în care, anul trecut țara africană a cheltuit aproape 6 miliarde de dolari pentru a importa combustibili fosili, mai bine de jumătate din această sumă fiind destinată combustibilului pentru autovehicule.

De aceea, autoritățile din Etiopia au anunțat că nu vor mai permite importul de mașini dacă acestea nu sunt electrice.

În februarie anul trecut, Uniunea Europeană a aprobat o lege care ar interzice vânzarea de mașini cu motor cu combustie în statele sale membre începând cu 2035, alăturându-se mai multor state din SUA, Canada, Japonia, Singapore, India, Noua Zeelandă și o serie de alte națiuni cu interdicții similare. Etiopia, însă, nu așteaptă anul 2035 și încearcă să interzică importul de vehicule cu motoare cu combustie internă chiar de anul acesta.

Etiopia încearcă să interzică vehiculele ICE acum, arată electrek.co.

De ce nu mai vrea Etiopia mașini cu motor cu combustie internă

Alemu Sime, ministrul etiopian al Transporturilor, a anunțat recent finalizarea planului general de logistică al țării. Deși nu au fost oferite prea multe detalii, el a explicat că acesta prevede ca Etiopia să importe doar autoturisme electrice.

Sime a explicat în continuare că eforturile de a înființa stații de încărcare pentru mașinile electrice rămân o prioritate pentru Guvern și a adăugat că, din cauza faptului că țara nu are posibilitatea de a accesa bani în condiții favorabile, Etiopia nu își mai permite în acest moment să continue să importe benzină și motorină ca până acum.

Sursa foto: Shutterstock

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele

Citește și