Compania Amazon a fost dată în judecată de mai mulți angajați care susțin că nu le-au fost oferite echipamente de protecție la un depozit al companiei din Staten Island, New York, pentru prevenirea infectării cu noul tip de coronavirus.
Cererea de chemare în judecată a fost depusă miercuri de către trei angajați ai unui depozit al companiei. Cei trei susțin că Amazon a simulat că ar respecta regulile impuse de autorități pentru prevenirea îmbolnăvirilor, informează CNN.
Astfel, potrivit plângerii, „în timp ce majoritatea locuitorilor din New York au fost în siguranță prin respectarea ordinelor de izolare la domiciliu impuse de către autorități, angajații de la JFK8 (numele depozitului Amazon, n. red.), dar și familiile lor, au fost puși în pericol”.
Potrivit plângerii, Barbara Chandler a fost una dintre primele persoane confirmate cu COVID-19 la depozitul JFK8. După ce aceasta a început să prezinte primele simptome, mai mulți membri ai familiei sale, printre care și fiul său, ar fi început să dea și ei semne de boală. Ulterior, și vărul acesteia s-ar fi infectat și a fost găsit mort câteva zile mai târziu.
Pentru Amazon, această plângere este doar ultima dintr-o serie mai lungă de acuzații potrivit cărora nu ar fi făcut destul pentru a-și proteja angajații în timpul pandemiei de COVID-19.
„Suntem întristați de impactul tragic al COVID-19 asupra comunităților la nivel mondial, inclusiv asupra unora dintre membrii echipei Amazon, a familiilor și prietenilor acestora. De la începutul lunii martie și până pe 1 mai, le-am oferit angajaților noștri timp liber nelimitat și, începând cu 1 mai, le-am acordat concediu celor mai vulnerabili dintre ei sau acelora care trebuie să aibă grijă de copii sau de alți membri ai familiei”, a declarat Rachael Lighty, purtător de cuvânt al companiei.
Compania a refuzat să ofere informații cu privire la numărul total de cazuri confirmate în rândul angajaților săi, susținând că aceste date nu ar fi utile. Până în prezent, Amazon a confirmat moartea a nouă dintre angajații săi din Statele Unite, inclusiv a unui angajat care a lucrat la JFK8.
În ultimele luni, Amazon a anunțat că a intensificat eforturile dedicate igienizării și a oferit măști de protecție și dezinfectant pentru mâini angajaților săi. De asemenea, compania se angajase să distribuie zeci de mii de viziere angajaților, dar și personalului medical și publicului larg.
Cu toate acestea, angajații s-au plâns că dezinfectantul ar fi raționalizat, că Amazon ar avea o politică foarte strictă în privința concediilor medicale acordate pentru angajații aflați în carantină, dar și că distanțarea socială ar fi imposibilă în companie din cauza cerințelor angajatorului. Totodată, cei trei angajați susțin că Amazon nu le-ar fi plătit integral sumele datorate pentru perioada în care s-au aflat în concediu medical.