Lanțul de supermarketuri Intermarche a oferit un discount de 70% pentru un borcan de 950 de grame de Nutella, scăzând prețul de la 4,5 euro la 1,4 euro. Potrivit statisticilor, Nutella este unul dintre cele mai cumpărate produse din Franța.
Poliția a intervenit în mai multe centre comerciale, în condițiile în care unii cumpărători s-au implicat în altercații, între ei sau cu angajații supermarketurilor. Un angajat din Metz a fost lovit cu pumnul în ochi de către unul dintre clienți.
În majoritatea supermarketurilor, rafturile cu produse Nutella au fost golite în 10-15 minute. Potrivit retailerilor, joi și vineri a fost vândută cantitatea de Nutella comercializată în mod normal în trei luni.
„Sunt ca niște animale. O femeie a fost trasă de păr. O doamnă în vârstă a primit un pumn în cap. O altă persoană avea sânge pe mâini”, a precizat un client.
Compania Nutella a transmis că regretă „consecințele promoției”, precizând că decizia a fost luată exclusiv de către lanțul de supermarketuri Intermarche. Totodată, Intermarche și-a cerut scuze pentru „evenimente dezagreabile suferite de către clienți”, motivând că nu se așteptau la un asemenea impact al ofertei.
Sophie Chevalier, antropolog francez și specialist în comportamentul cumpărătorilor, susține că scenele au fost incredibile pentru Franța.
„Este ceva neobișnuit în Franța, cu excepția momentelor în care există o promoție cu adevărat deosebită. În rest, astfel de imagini sunt văzute în țările în curs de dezvoltare sau care se confruntă cu o criză constantă privind produse alimentare de bază. Ar fi aceeași reacție în cazul borcanelor cu murături? Cu siguranță că nu. Cred că situația poate fi explicată prin natura produsului. Nutella este o plăcere pură pentru copii și în momentul în care o vinzi la un preț de chilipir este evident că vei atrage foarte mulți clienți”, a declarat Chevalier pentru publicația Le Parisien.