Profilul pe Facebook al șefului trenului deraiat în Galicia a fost șters

Publicat: 26 07. 2013, 16:53
Actualizat: 09 02. 2019, 08:05

Profilul pe Facebook al lui Francisco José Garzón Amo, șeful trenului deraiat miercuri seara la Santiago de Compostela, a fost șters după ce identitatea conductorului a fost dezvăluită, jurnaliști și publicul începând să caute informații despre el, relatează El Pais în ediția online în engleză.

Între postările lui Garzón pe rețeaua de socializare s-a aflat și o fotografie în care apare un vitezometru cu acul indicând o viteză de 200 de kilometri pe oră, postată pe 8 martie 2012.

Sub fotografie, apăreau comentarii ale unor contacte ale conductorului. „Omule, ai viteza maximă, frănăăăă”, afirmă un comentatror, căruia Garzón i-a răspuns „Sunt chiar la limită, nu pot să merg mai repede, altfel mă vor amenda”. Altui comentariu – „Cristoase, ai 200 de kilometri la oră”, conductorul îi răspunde în glumă că „nu a umblat nimeni” la vitezomentru.

Alt contact al lui Garzón a postat, atunci, un comentariu în care afirmă că „Dacă te prinde Garda Civilă, îți vei pierde punctele, hehe”, referindu-se la prmisul spaniol de conducere, pe bază de puncte. Garzón i-a răspuns cu majuscule „imaginează-ți ce agitație ar fi să treci pe lângă Garda Civilă și să îi depășești, astfel încât să li se stingă radarul. Hehe, ce amendă ar lua Renfe, hehe”.

Conductorul Francisco José Garzón Amo, șeful trenului implicat într-un accident soldat cu 80 de morți miercuri, la Santaigo de Compostela, în nord-vestul Spaniei, nu prezenta urme de alcool în sânge, au declarat surse din cadrul companiei Renfe, citate de El Pais.

Garzón, în vârstă de 52 de ani, convocat în fața unui judecător în legătură cu tragicul accident, a petrecut 30 de ani în postul de conductor de tren. El este originar din Monforte de Lemos (Lugo) și locuiește la A Coruña. În ultimul an, acesta a condus trenuri pe ruta pe care a avut loc tragedia.

Garzón l-a înlocuit la conducerea trenului, miercuri, pe un coleg din Ourense. Tragedia s-a produs după ce trenul a parcurs o distanță de aproximativ 100 de kilometri din acel moment. Cauzele exacte ale accidentului sunt necunoscute în continuare, deși o înregistrare video surprinsă de o cameră de supraveghere, postată pe Tou Tube, sugerează că este vorba despre o viteză excesivă.