„Familia Benioff cumpără Time în nume propriu, iar tranzacția nu are legătură cu Salesforce.com (companie specializată în servicii de cloud, n.r.), unde domnul Benioff este președinte, co-CEO și fondator”, se arată într-un comunicat dat publicității de Meredith Corporation, compania care a scos la vânzare publicația.
Familia Benioff nu se va implica în deciziile administrative și editoriale, de care se va ocupa în continuare actuala echipă de conducere a Time.
În luna martie, grupul de media și marketing american Meredith, care cumpărase Time Inc. cu 2,8 miliarde de dolari la sfârșitul lunii noiembrie 2017, a scos la vânzare patru publicații – Time, Fortune, Money și Sports Illustrated.
Meredith a ajuns la o înțelegere financiară „multianuală” cu familia Benioff, pentru a furniza „servicii precum campanii de marketing, abonamente, achiziția de hârtie și tipărirea publicației”, potrivit comunicatului.
În ultimii ani, a devenit o modă printre miliardari să cumpere mari publicații. Șeful Amazon Jeff Bezos a devenit în 2013 proprietarul cotidianului The Washington Post. John Henry, care deține Boston Red Sox, a achiziționat The Boston Globe, iar Patrick Soon-Shiong, lider în biotehnologie, a cumpărat The Los Angeles Times.
Potrivit raportului pe 2016, Time avea un tiraj mediu de 3 milioane de exemplare.
Pentru a cumpăra Time Inc., Meredith a luat un împrumut de 650 de milioane de dolari de la Koch Equity Development, un fond deținut de frații miliardari Charles și David Koch. Time Inc. era rezultatul sciziunii operate, în iunie 2014, de grupul de media și producție cinematografică american Time Warner, care a dorit astfel să renunțe la operațiunile din presă.
„O primă provocare pentru Marc și Lynne este aceea de a gândi profund. Cum va arăta Time în 2040, de exemplu. Ce va însemna Time pentru oameni în următoarele zeci de ani, începând de acum. Ceea ce ne preocupă pe toți este să construim o nouă casă pentru Time, în care să facem ce știm mai bine, cu resursele de care avem nevoie pentru a ne valorifica potențialul individual și de echipă”, a declarat Edward Felsenthal, editor al publicației Time.
Noii propietari promit că nu se vor implica în politica editorială.
„Puterea publicației Time a constat mereu în unicitatea poveștilor despre oameni și despre problemele care ne afectează și care ne conecteză pe toți. O comoară a istoriei și a culturii noastre. Avem un profund respect pentru organizarea ei și suntem onorați să fim noii proprietari ai acestui brand reprezentativ”, a scris miliardarul Marc Benioff pe Twitter.
The power of Time has always been in its unique storytelling of the people & issues that affect us all & connect us all. A treasure trove of our history & culture. We have deep respect for their organization & honored to be stewards of this iconic brand. https://t.co/TsbcXhO1OU
— Marc Benioff (@Benioff) September 16, 2018
Marc Benioff vorbind despre secretele succesului: