Răzbunarea lui Orban nu are limite! L-a concediat pe un cunoscut redactor-șef pentru că a publicat o poză cu familia premierului!

Publicat: 02 09. 2020, 20:21
Răzbunarea lui Orban nu are limite! L-a concediat pe un cunoscut redactor-șef pentru că a publicat o poză cu familia premierului! / Sursa FOTO: https://www.cotidianul.ro

Un cunoscut redactor-șef a fost concediat pentru că a îndrăznit să publice o poză cu familia premierului Orban! Viktor Orban, mai precis, primul-ministru al Ungariei, a cărui imagine a fost folosită pentru a ilustra un articol privind politica maghiară de stimulare a natalităţii.

Mass-media este subjugată total în Ungaria, comentează publicațiile internaționale evenimentul produs miercuri, când un redactor-şef și-a pierdut locul de muncă din cauza unei fotografii cu prim-ministrul Viktor Orban înconjurat de familie.

Fotografiile, făcute publice anterior chiar de Viktor Orban pe site-ul său de Internet, îl arată pe şeful Executivului în compania soţiei şi a celor cinci copii, cu vârste cuprinse între 16 și 31 de ani. Imaginile au ilustrat un articol privind politica de stimulare a natalităţii în Ungaria, publicat în această săptămână în revista 168 Ora.

Patronul, indignat. „A depășit limitele prostului gust”

Această alegere editorială a fost „îngrijorătoare din punct de vedere etic” și „a depăşit limitele prostului gust”, amestecând viaţa privată şi subiectele politice, a considerat proprietarul revistei 168 Ora, Pal Milkovics. „Copiii trebuie să fie protejaţi indiferent care este rolul jucat de părinţii lor. Ei nu trebuie instrumentalizaţi sau să devină ţinte”, a insistat Milkovics, care a dat asigurări că a luat decizia fără a se face presiuni asupra sa.

Decizia de concediere a redactorului-șef survine demisiilor, la sfârşitul lui iulie, a redactorilor unui reputat site independent din Ungaria, Index.hu, care se temeau că-şi vor pierde independenţa faţă de Viktor Orban după ce directorul editorial fusese dat afară. „În 2017, Index.hu nu a primit decât 4,5% din publicitatea de stat destinată media online, în timp ce concurentul său pro-guvernamental, site-ul Origo, cu o audienţă comparabilă, a fost ales pentru 44% dintre reclame”, menționează organizația Reporteri fără Frontiere.