Reacția Facebook după acuzațiile lui Frances Haugen. Ce spune Mark Zuckerberg după ce compania sa a fost acuzată că permite dezinformarea și instigarea la ură
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat că activitatea companiei a fost descrisă în mod eronat în materialele apărute în presă ca urmare a dezvăluirilor făcute recent de Frances Haugen, o fostă angajată a companiei.
Totodată, acesta a promis că Facebook va continua să cerceteze potențialele efecte negative ale rețelelor sociale asupra societății, informează Wall Street Journal, care a publicat pentru prima dată dezvăluirile lui Haugen.
Comentariul lui Zuckerberg vine în contextul în care Frances Haugen, o fostă angajată a Facebook, a acuzat compania că a ignorat o serie de derapaje grave cu scopul de a-și crește profitul.
Zuckerberg a făcut astfel primele sale comentarii publice legate de acuzațiile la adresa companiei pe care a fondat-o.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Zuckerberg a recunoscut că platformele sale se confruntă cu o serie de dificultăți legate de modul în care copiii folosesc rețelele sociale, a subliniat importanța unor analize interne în acest sens și a cerut o reglementare mai clară a acestui tip de platforme.
„Multe dintre afirmații nu au niciun sens. Cred că cei mai mulți dintre noi pur și simplu nu recunoaștem această imagine falsă a companiei pe care o descriu unii. Am petrecut mult timp reflectând asupra tipurilor de experiențe pe care vreau să le aibă copiii mei și ai celorlalți în mediul online și este foarte important pentru mine ca tot ceea ce facem să fie sigur și benefic pentru copii. Realitatea este că tinerii folosesc tehnologia. Dar când vine vorba de sănătatea sau bunăstarea tinerilor, fiecare experiență negativă contează.”, a scris Zuckerberg.
Compania a transmis și un comunicat de presă prin care respinge acuzațiile lui Haugen.
„În fiecare zi, echipele noastre trebuie să atingă un echilibru între protejarea dreptului a miliarde de oameni de a se exprima deschis și necesitatea de a menține platforma un loc sigur și pozitiv. Continuăm să aducem îmbunătățiri semnificative pentru a combate răspândirea dezinformării și a conținutului dăunător. Ideea că încurajăm conținutul neadecvat și că nu facem nimic este una falsă”, a declarat, prin intermediul unui comunicat de presă, purtătorul de cuvânt al Facebook, Andy Stone.
Facebook, ținta unor critici dure
Recent, compania fondată de Mark Zuckerberg, Facebook, a fost zguduită de dezvăluirile făcute de Frances Haugen, o fostă angajată a platformei.
Printre altele, ea a declarat pentru Wall Street Journal că algoritmii folosiți de Facebook au un caracter dăunător la nivel social, iar managementul companiei cunoaște acest lucru, dar a ținut să ascundă situația de publicul larg.
În dezvăuirile sale, Haugen a vorbit, printre altele, despre eșecul companiei de a opri valurile de dezinformare cu privire la vaccinare sau de a da jos de pe platformă conturile care promovează pornografia, traficul de organe sau traficul de persoane (în special în zona Orientului Mijlociu); sau faptul că managementul companiei era la curent cu cercetările care indicau că postările de pe Instagram sunt toxice pentru adolescente, predispundându-le la anorexie și depresie; sau că unele conturi de influenceri se bucură de anumite privilegii în ciuda faptului că promovează conținut violent sau denigrator, deci încalcă ceea ce Facebook numește standardele comunității, valabile pentru „restul lumii”.
Aceștia din urmă au publicat o anchetă prin care au arătat că șefii companiei cunoșteau problemele platformelor sale, inclusiv efectele negative ale dezinformării asupra publicului.