Dispariția aeronavei cu 239 de oameni la bord, pe ruta Kuala Lumpur – Beijing, în martie 2014, reprezintă unul din cele mai mari mistere aviatice din istorie, scrie reuters.com.
Australia, China și Malaezia au finalizat o căutare de 157 milioane dolari, desfășurată pe un areal de 120.000 km pătrați, în ianuarie 2017, fără niciun rezultat.
Ministrul malaezian al Transporturilor, Liow Tiong Lai, a declarat că firma privată cu sediul în Houston, care este specializată în căutări pe fundul mării, va căuta epava cursei MH370 într-o arie de 25.000 km pătrați. Mai mult, aceasta va fi plătită doar dacă va găsi rămășițele avionului.
„În timp ce vorbim, vasul Seabed Constructor se îndreaptă spre zona de căutare, profitând de condițiile meteo din oceanul Sud-Indian”, a declarat Liow.
Căutarea va începe în 17 ianuarie 2018, a declarat CEO-ul Ocean Infinity, Oliver Plunkett, care a participat la evenimentul de semnare a contractului cu firma americană de cercetare.
Ocean Infinity va primi 20 milioane de dolari dacă avionul va fi găsit într-un perimetru de 5.000 km pătrați, 30 milioane dolari, dacă va fi identificat într-o zonă de 10.000 km pătrați și 50 milioane de dolari dacă aria în care va fi reperat acoperă 25.000 km pătrați. Dacă va găsi avionul dincolo de aceste limite, Ocean Infinity va primi 70 milioane dolari.
Tehnologia de ultimă generație, folosită pentru a stabili soarta cursei MH370
Ambarcațiunea firmei Ocean Infinity transportă opt vehicule amfibie autonome, care vor „scana” albia oceanului cu un echipament de înaltă performanță, transmițând informațiile către specialiști. Vasul dispune de un echipaj de 65 persoane, inclusiv doi reprezentanți guvernamentali, recrutați din cadrul Marinei malaeziene.
Nava poate finaliza căutarea în trei-patru săptămâni și are o autonime de 60.000 kmp, în 90 de zile. Principala zonă de activitate a Ocean Infinity este industria de petrol și gaze, dar și explorarea oceanelor pentru misiuni precum instalarea de cabluri subacvatice și cartografiere.
Rămășițele avionului MH370 ar putea furniza informații cu privire la soarta acestui zbor. Au existat diferite teorii, care vizează fie o defecțiune tehnică, fie o deviere intenționată a aeronavei.
Investigatorii cred că o persoană a oprit deliberat transponderul aeronavei și a deviat zborul deasupra Oceanului Indian. Cel puțin trei bucăți de avion, găsite pe insulele din Oceanul Indian și de-a lungul coastei de est africane, au fost identificate ca aparținând cursei MH370.