Sectorul european al mașinilor electrice (EV) a avut de suferit din cauza inovației tehnologice și a rivalilor asiatici. După vânzări dezamăgitoare, Renault a găsit soluția salvatoare pe care mulți producători de pe continent o așteptau: un prim pas în tranziția electrificării îl reprezintă mașinile hibride.
Renault a realizat că nu poate concura pe segmentul EV cu producătorii asiatici, din cauza prețurilor și a opțiunilor superioare oferite față de concurența europeană. În acest context, francezii și-au propus să devină lideri pe segmentul hibrid. Acest tip de autovehicule funcționează atât cu un motor termic cât şi unul electric.
Cererea pentru vehicule electrice scumpe este redusă în Europa, chiar dacă interdicţia UE privind maşinile alimentate cu motoare pe combustie va intra în vigoare în 2035, ceea ce pune presiune pe industria auto europeană.
În primele opt luni din 2024, vânzările Renault de modele hibride, inclusiv Clio şi Captur, au crescut cu 55% faţă de perioada similară din 2023, faţă de un avans de 21,1% la nivelul Uniunii Europene. Astfel, marca Renault este a doua cea mai mare din Europa pe segmentul maşinilor hibride, după grupul nipon Toyota, relatează Reuters.
„Renault pare că se descurcă foarte, foarte bine. Compania franceză este mai versatilă şi mai agilă decât rivalele”, susţin analiştii.
Cererea pentru modele hibride este preconizată să crească până la finalul deceniului, înainte ca EV-urile să preia conducerea, potrivit experților pe domeniu.
Tehnologia low-cost pentru cutiile de viteze permite producătorului auto francez să câştige teren pe piaţa europeană a maşinilor hibride, care înregistrează o creştere rapidă, rivalii fiind afectaţi de dificultăţile legate de mobilitatea electrică. Prin comparație, Renault valorează doar un sfert din liderul european Volkswagen, având o capitalizare de piaţă de aproximativ 11,6 miliarde de euro.