Renault-Nissan, proces cu muncitorii din India. Oamenii se tem să mai intre în fabrică din cauza pandemiei Covid-19
Gigantul auto Renault-Nissan a ajuns la proces cu muncitorii din India. Oamenii se tem să mai intre în fabrică din cauza faptului că măsurile de protecție împotriva pandemiei Covid-19 nu sunt respectate de angajator. Un sindicat al muncitorilor a reclamat la tribunal că protocoalele pentru lucrul în siguranţă în pandemie sunt ignorate la uzina Renault-Nissan din statul Tamil Nadu, în sudul Indiei.
Astfel, muncitorii au cerut unui judecător să oprească funcţionarea uzinei din cauză că normele privind distanţa socială sunt ignorate. În plus, asigurările de sănătate oferite de companie sunt depăşite de riscurile la adresa vieţilor celor care lucrează acolo.
În replică, Renault-Nissan a susţinut în cursul audierilor că „există o necesitate stringentă” să se continue activitatea de producţie, reprezentată de uriașele comenzi interne şi de export ale companiei. Referitor la temerile angajaților, producătorul auto susţine că toate normele pentru lucrul în siguranţă în pandemie sunt respectate.
Provocări pentru economie. Companiile găsesc tot mai greu forță de muncă
Această dispută juridică scoate la lumină provocările cu care marile companii se confruntă în încercarea de a continua să producă în India. Totul se întâmplă pe fondul îngrijorărilor crescute ale angajaţilor, care se tem pentru viaţa şi siguranţa lor.
Este o luptă între viaţă şi mijloace de trai. Vrem doar ca protocoalele privind distanţa socială să fie respectate, iar echipa managerială să fie responsabilă pentru orice riscuri la adresa muncitorilor şi a membrilor familiilor lor”, a declarat M. Moorthy, secretarul general al sindicatului de la Renault-Nissan India.
La uzina din statul Tamil Nadu, unde sunt produse automobile Nissan, Renault şi Datsun, lucrează 3.000 de muncitori pe bază de contract, 2.500 de membri ai staff-ului şi 700 de ucenici.
India, 30.000 de cazuri pozitive pe zi
În prezent, India se confruntă cu cel de-al doilea val al infecţiilor cu coronavirus. Statul Tamil Nadu este unul din cele mai afectate de pandemie, cu peste 30.000 de cazuri de infecţie înregistrate în fiecare zi. Acelaşi stat, denumit popular şi „Detroitul Indiei”, a impus o carantină completă până la data de 31 mai, dar a permis unor uzine, inclusiv uzine de producţie de automobile, să continue să funcţioneze.
Producătorul Renault-Nissan susţine că are comenzi la export pentru aproximativ 35.000 de vehicule în perioada mai-octombrie 2021. De asemenea, compania trebuie să livreze 45.000 de vehicule pe piaţa internă din India. „Oamenii consideră vehiculele private drept un mijloc sigur de deplasare… Există o necesitate stringentă pentru ca statul să asigure continuarea operaţiunilor producătorilor de automobile”, susţine Renault-Nissan.
- Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. În prezent, alianţa regrupează 10 mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.