REUTERS | Qatar Energy oprește transportul GNL prin Marea Roșie pe fondul atacurilor rebelilor Houthi

Publicat: 15 01. 2024, 14:01
Foto cu caracter ilustrativ / Sursa Foto: captură video YouTube

Qatar Energy, al doilea cel mai mare exportator mondial de gaze naturale lichefiate, a încetat să mai trimită nave-cisternă prin Marea Roșie, deși producția continuă, a declarat luni pentru Reuters o sursă citată sub anonimat. Mișcarea are loc pe fondul creșterii tensiunilor în zona Yemen după ce, în cel mai recent eveniment, rebelii Houthi au atacat fără să vrea o navă ce transporta petrol rusesc.

Grupul Houthi din Yemen, susținut de Iran, atacă din noiembrie navele comerciale care circulă în Marea Roșie, parte a unei rute vitale care reprezintă aproximativ 12% din traficul maritim mondial, în ceea ce Houthi spune că este un efort de a sprijini palestinienii în războiul cu Israelul, transmite Reuters.

Cel puțin patru tancuri folosite pentru a transporta gaz natural lichefiat au fost reținute în weekend, după ce forțele americane și britanice au efectuat zeci de lovituri aeriene și maritime asupra țintelor Houthi din Yemen.

4 nave blocate în largul coastei Omanului

Trei nave, Al Ghariya, Al Huwaila și Al Nuaman încărcaseră gaz natural lichefiat din portul Ras Laffan din Qatar și se îndreptau către Canalul Suez, dar s-au oprit în largul coastei Omanului pe 14 ianuarie, potrivit datelor LSEG de urmărire a navelor.

Nava Al Rekayyat, care naviga înapoi în Qatar, s-a oprit de-a lungul rutei pe 13 ianuarie în Marea Roșie, precizează Reuters.

Este o pauză pentru a primi sfaturi de securitate cu privire la securitatea trecerii prin Marea Roșie. Nu este o oprire a producției, a dat asigurări sursa citată.

Biroul de Media al guvernului Qatar și Qatar Energy nu au răspuns solicitărilor de comentarii făcute de Reuters.

Ruta alternativă către Europa prin jurul Capului Bunei Speranțe ar putea lungi durata călătoriilor navelor cu aproximativ 9 zile, a declarat pentru Reuters analistul ICIS LNG Alex Froley.

Un alt comerciant a calculat costurile cauzate de folosirea unei rute alternative pentru companiile de transport maritim. Astfel, conflictul din Marea Roșie ar adăuga aproximativ 1-1,30 euro pe megawat oră (MWh) la prețul mărfurilor, deși ar fi compensat parțial prin neplata taxelor Canalului Suez.

CITIȚI ȘI:

LIVE UPDATE| Marcel Ciolacu i-a convocat în ședință pe miniștrii implicați în negocierile cu fermierii și transportatorii/ Protestele continuă în țară

UPDATE: SUA au lansat noi atacuri împotriva rebelilor Houthi, în Yemen, la o zi după ce au lovit aproape 30 de ţinte