Ministerul Justiției din Marea Britanie intenționează să deschidă call center-uri în închisori, un proiect pe care îl prezintă drept „o revoluție a reabilitării”, informează The Guardian.
Publicația britanică citată a obținut mai multe documente cu detaliile acestui proiect de la UrbanData Ltd., firma care a primit contractul de la Ministerul de Justiție.
Autoritățile din Regat, însă, au declarat că UrbanData Ltd. nu se mai ocupă de deschiderea de call center-uri, pentru că a demarat luna aceasta procedura de lichidare. Cu toate acestea, a explicat Ministerul Justiției, proiectul nu va fi oprit, ci va fi dat altcuiva.
Într-o broșură trimisă la sfârșitul anului trecut mai multor companii, UrbanData menționa, printre avantajele call center-urilor din închisori, costurile foarte mici ale forței de muncă și ale întreținerii centrelor.
„Organizația dumneavoastră obține o imagine mult mai responsabilă, implicându-se în această inițiativă a Ministerului Justiției, costuri și cheltuieli mai mici pentru agenți pregătiți în baza unui contract, resurse flexibile, care pot acoperi perioadele foarte aglomerate – toate acestea, în vederea susținerii și creșterii afacerii dumneavoastră”, se explica în broșură.
Proiectul a fost promovat drept „o fantastică revoluție a reabilitării”, care le oferă organizațiilor de profil „o alternativă eficientă” la off shore-uri.
Deținuții sunt pregătiți și au un contract de muncă pe perioada ispășirii pedepsei. Mai departe, la ieșirea din închisoare, au mult mai multe șanse de a-și găsi un loc de muncă stabil și să se reintegreze în societate.
Proiectul de deschidere de call center-uri în închisorile britanice reprezintă o extindere a unui program în derulare, ONE3ONE Solutions, în cadrul căruia deținuții confecționează uniforme, obiecte de mobilier și alte produse pentru diferite companii.
Noutatea pe care ar aduce-o call center-urile față de celelate locuri de muncă puse la dispoziția pușcăriașilor ar fi că aceștia ar intra în legătură directă cu clienții firmei pentru care vor lucra, mai scrie The Guardian. Pentru moment, nu se știe cu cât ar urma să fie plătiți operatorii de call center-uri din penitenciare, însă se crede că vor primi cel puțin 3 lire sterline pe oră.