Roboții, înzestrați cu dispozitive folosite de industria telefoanelor mobile și de cea a internetului, pot fi utilizați ca bone, infirmieri, personal medical pentru situații de urgență și chiar însoțitori pentru petreceri. Roboții vor fi puși în vânzare cu prețul de 198.000 de yeni (1.900 dolari) și sunt capabili să învețe și să exprime emoții, a precizat CEO-ul companiei nipone, Masayoshi Son, într-o conferință de presă.
Potrivit Reuters, un prototip va fi prezentat în această săptămână, urmând să îi ajute pe clienții care se vor prezenta într-unul dintre magazinele de telefoane mobile deținute de SoftBank în Japonia. Acest robot subțire, înalt cam de un metru, botezat „Pepper”, l-a însoțit pe Masayoshi Son la conferința de presă și a răspuns întrebărilor ce i-au fost adresate de reporteri, cu o voce ușor pițigăiată, de băiat preadolescent.
„Oamenii spun despre anumite persoane că sunt «roboți», pentru că nu au emoții, nu au inimă. Pentru prima dată în istoria omenirii, vă prezentăm un robot cu inimă, cu emoții”, a spus Masayoshi Son.
Roboții au fost concepuți de compania franceză Aldebaran, ale cărei acțiuni sunt deținute, parțial, de SoftBank din 2012, și vor fi manufacturați de compania Hon Hai Precision Industry Co Ltd. din Taiwan.
Roboții niponi vor utiliza tehnologia cloud pentru a face schimb de date și pentru a-și dezvolta propriile capacități emotive. Ei nu vor face schimb însă de informații personale despre stăpânii lor.
Populația Japoniei este una dintre populațiile cu cel mai mare ritm de îmbătrânire din lume, iar Guvernul nipon speră că firmele private vor putea să contracareze declinul accelerat al forței de muncă japoneze prin folosirea pe scară largă a roboților.
Mai multe companii japoneze specializate în tehnologie mizează pe robotică pentru a-și stimula creșterea și dezvoltarea pe piață. Panasonic Corp și subsidiara sa ActiveLink Co Ltd. au prezentat în această săptămână o serie de prototipuri de veste și costume robotizate care îi ajută pe oameni în timpul muncilor fizice dificile, precum deplasarea unor încărcături grele și culegerea fructelor. Roboții personali sau „de gospodărie”, precum Asimo, creat de Honda Motor Co., sunt produși în Japonia de peste un deceniu și sunt considerați ca potențiali înlocuitori ai îngrijitorilor medicali ai persoanelor în vârstă.
Piața totală aferentă industriei robotice din Japonia era de 860 de miliarde de yeni (8,38 miliarde de dolari) în 2012. Potrivit previziunilor, această piață urmează să se tripleze și să ajungă la 2,85 trilioane de yeni până în anul 2020.
Potrivit Reuters, Guvernul nipon a alcătuit o strategie care vizează „o revoluție robotică” cu scopul de a crește de 20 de ori gradul de utilizare a roboților în agricultură și să dubleze utilizarea lor în sectorul manufacturier.