Oana Gherghinescu a fost aleasă, miercuri, în funcția de director executiv al Agenției Europene pentru Căi Ferate (ERA), în urma votului acordat de statele membre și Comisia Europeană în cadrul Consiliului de Administrație al acestei agenții, a anunțat, miercuri seara, Ministerul Afacerilor Externe, care salută cu „deosebită satisfacție” rezultatul acestui vot.
Prin alegerea Oana Gherghinescu la conducerea ERA, România obține a doua funcție de director executiv al unei agenții europene, după alegerea unui diplomat român la conducerea Autorității Europene pentru Muncă (ELA), în octombrie 2020.
Potrivit contului de LinkedIn, Oana Gherghinescu a absolvit Universitatea din Craiova, specializarea Finanțe-Bănci, are șun Master în Administrarea afacerilor și management și un doctorat Cum laude, în Politici economice internaționale.
A intrat în ecosistemul european de la Bruxelles, ca intern la Comisia europeană, în mai 2003, iar la ERA lucrează de 11 ani și 7 luni, ocupând mai multe poziții în ierarhia Agenției.
„Susținerea puternică din partea statelor membre și a Comisiei Europene pentru doamna Oana Gherghinescu în această funcție de conducere reprezintă o confirmare atât a expertizei și profesionalismului candidatei României, cât și rezultatul eforturilor politico-diplomatice intense și a cooperării inter-instituționale active derulate pentru promovarea acestei candidaturi la nivel UE”, arată MAE, în comunicatul de presă transmis.
Agenția Europeană pentru Căi Ferate (ERA), cu sediul la Valenciennes, Franța, este o organizație-cheie în sistemul feroviar european, condusă de un Consiliu de Administrație din care fac parte statele membre UE și Comisia Europeană.
„Prin votul de astăzi se reconfirmă deopotrivă valoarea adăugată certă pe care experții români în diferite agenții și autorități europene o aduc în susținerea obiectivelor de la nivel UE și, implicit, profilul în creștere al României la nivel european”, potrivit MAE.
Datele oficiale arată că, din 2006, ERA a contribuit la dezvoltarea de standarde tehnice comune viabile din punct de vedere economic, măsuri și obiective de siguranță, și a condus eforturile de uniformizare în domeniu la nivel european, în cooperare cu sectorul feroviar, autoritățile naționale și instituțiile UE.
„În contextul actual, în care obiectivele vizând promovarea unui transport european durabil, sigur și fără frontiere sunt tot mai importante, rolul ERA devine unul cheie în aria conectivității și competitivității UE în domeniul feroviar”, au conchis reprezentații diplomației române.
Sursa foto: ERA