Rusia îl acuză pe secretarul general al NATO că exercită presiuni, după ce a calificat tragedia din 17 iulie drept o crimă de război
„Secretarul general al NATO a decis să nu aștepte încheierea anchetei privind prăbușirea zborului MH17, ci să exercite presiuni asupra ei”, a comentat delegația, citată de Itar-Tass, în pagina electronică.
Președintele Comisiei pentru Afaceri Internaționale din cadrul Dumei, Aleksei Pușkov, a criticat declarațiile lui Rasmussen.
„Dacă Rasmussen ar avea dovezi convingătoare privind vinovăția miliției în doborârea avionului Boeing, le-ar furniza”, a declarat Pușkov pe Twitter. „Totuși, el nu are nimic altceva decât retorica”. „Ar fi mai bine dacă Rasmussen ar explica de ce în Libia, după «victoria» NATO, a intervenit un haos sângeros, iar acum întreaga lume și soția sa fug de o astfel de «democrație»”, a adăugat parlamentarul rus.
Într-un interviu acordat duminică publicației franceze Midi Libre, Anders Fogh Rasmussen a declarat că separatiștii sunt vinovați de ce s-a întâmplat. Secretarul general al NATO ca calificat tragedia din 17 iulie drept o crimă de război.
„Avem numeroase date care arată vinovăția separatiștilor susținuți de Rusia”, a subliniat el. „În același timp, sprijin desfășurarea unei anchete internaționale independente pentru a stabili faptele”, a adăugat el. Secretarul general a refuzat să precizeze ce fel de informații deține NATO care să arate că vina aparține uneia sau alteia dintre părți.
NATO a refuzat să ofere detalii despre acest subiect, invocând politici care nu permit comentarea unor informații secrete.
Avionul Boeing 777 al Malaysia Airlines s-a prăbușit în regiunea Donețk din estul Ucrainei și toți cei 280 de pasageri și 15 membri ai echipajului aflați la bord au murit. La 18 iulie, o sursă de la Bruxelles a declarat pentru Itar-Tass că două avioane AWACS ale NATO se aflau în misiune deasupra României și Poloniei în momentul catastrofei.
„În momentul catastrofei, două avioane AWACS se aflau în aer: unul în spațiul aerian al Poloniei, iar celălalt în spațiul aerian al României. Datele obținute de ele vor fi analizate”, a declarat sursa citată. „Distanța de locul incidentului a celui mai apropiat avion AWACS a fost de aproximativ 1.000 de kilometri. Este prea departe ca să fi văzut ce s-a întâmplat”, a precizat sursa citată.