Prima pagină » Știri externe » Salariul FABULOS pe care îl va primi noul șef de la New York Times

Salariul FABULOS pe care îl va primi noul șef de la New York Times

Salariul FABULOS pe care îl va primi noul șef de la New York Times
Cât va câștiga Mark Thompson.

Mark Thompson, directorul rețelei BBC, care din luna noiembrie va fi noul președinte-director general al The New York Times, va primi în primul an petrecut la conducerea publicației un pachet salarial care totalizează peste 8 milioane de dolari, informează liberation.fr.

Potrivit unui anunț publicat vineri de compania americană, din noiembrie și până la sfârșitul anului 2013, Mark Thompson va fi remunerat cu peste 8 milioane de dolari.

Astfel, Thompson „va primi un salariu de bază anual de 1 milion de dolari”, anunță cotidianul american în acest comunicat. Acestuia i se adaugă un bonus fix pentru anul 2013 de „100% din salariul de bază”, o primă de instalare de 3 milioane de dolari (rezultată parțial din acțiuni) și o primă pe termen lung a cărei valoare pentru anul viitor este estimată la 3 milioane de dolari.

The New York Times va acoperi, de asemenea, cheltuielile legate de mutarea lui Thompson în Statele Unite, dar și pe cele juridice, care se ridică la un nivel maxim de 125.000 de dolari.

The New York Times a anunțat oficial, marți, numirea ca președinte-director general al publicației a lui Mark Thompson, în vârstă de 55 de ani, șeful BBC din mai 2004.

El se va concentra, începând din noiembrie, pe trei direcții principale, creșterea, inovația digitală și expansiunea internațională a publicației The New York Times, a precizat într-un comunicat directorul acesteia, Arthur Sulzberger Jr..

Mark Thompson își anunțase în luna martie intenția de a părăsi BBC după Jocurile Olimpice de la Londra, care s-au încheiat pe 12 august.

Aflat la conducerea BBC de peste opt ani, Mark Thompson „a contribuit la creșterea identității mărcii în domeniul produselor noi și al serviciilor digitale”, a subliniat Sulzberger. „Toate acestea au făcut din el candidatul ideal pentru a conduce The New York Times, în momentul în care ne concentrăm pe creșterea companiei, domeniul digital și o expansiune internațională”, a mai spus acesta.

The New York Times este „una dintre marile puteri din domeniul informației pe plan mondial și o marcă cu un potențial uriaș, atât în Statele Unite, cât și în restul lumii”, a spus, la rândul său, Mark Thompson. El a mai spus că intenționează să exploreze „noi metode de a aduce un jurnalism de o calitate, integritate și profunzime extraordinare cititorilor de peste tot”.

The New York Times nu mai avea președinte-director general de la plecarea lui Janet Robinson, în decembrie 2011, și căuta, potrivit declarațiilor lui Sulzberger, pe cineva care are experiență în domeniul digital și al platformelor multiple.

Mark Thompson și-a construit întreaga carieră lucrând pentru BBC, cu excepția unei scurte incursiuni profesionale la postul Channel 4, în perioada 2002 – 2004.

El este creditat cu performanța de a fi introdus BBC în era digitală, cu dezvoltarea rețelei BBC pe plan internațional, cu lansarea unor noi produse inovatoare și cu generarea unor noi surse de venituri obținute din platformele multiple.

BBC numără în prezent 10 stații radio naționale și tot atâtea posturi de televiziune, 40 de stații radio locale și un site internațional. Serviciul internațional al BBC (radio, televiziune și internet) difuzează programele BBC în 27 de limbi străine. BBC are în total peste 22.000 de angajați.

Mark Thompson va prelua conducerea The New York Times într-o perioadă în care această publicație se confruntă, ca și celelalte grupuri media, cu schimbări în preferințele de lecturare ale cititorilor și cu o piață publicitară nesigură.

Luna trecută, The New York Times Company, grupul media care deține The New York Times, Herald Tribune, Boston Globe și site-urile lor, a anunțat că a obținut în 2011 venituri de 2,3 miliarde de dolari, dar a înregistrat în al doilea trimestru al anului 2012 o pierdere netă de 88 de milioane de dolari și o scădere de 6,6% a veniturilor sale din publicitate.

Citește și