Zuckerberg va apărea în fața Comisiei pentru Energie și Comerț din Camera Reprezentanților, pentru a discuta despre „folosirea și protejarea datelor utilizatorilor de către companie”.
Republicanii Greg Walden și Frank Pallone, Jr., președintele, respectiv unul dintre membrii comisiei, susține că audierea „va fi o oportunitate importantă pentru a clarifica anumite chestiuni critice privind datele private ale consumatorilor și pentru a ajuta americanii să înțeleagă ce se întâmplă cu informațiilor online ale acestora”.
Un activist pentru transparență, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicațiile The New York Times și Observer că firma Cambridge Analytica, deținută de miliardarul specializat în tranzacții speculative Robert Mercer și condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării și influențării preferințelor electorale. Aceeași companie de consultanță a fost implicată în campania pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.
Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani și a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii și luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.
Recent, Facebook a cumpărat spațiu publicitar în șase mari publicații britanice și trei americane pentru a transmite un mesaj prin care își cere scuze pentru faptul că date personale ale utilizatorilor săi au fost folosite de compania Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg a recunoscut că a fost vorba despre „o încălcare a încrederii” și și-a cerut scuze, promițând măsuri suplimentare pentru protejarea drepturilor utilizatorilor.