Ministrul Economiei al landului Saxonia Inferioară, Olaf Lies, membru în consiliul de supraveghere al VW, a cerut ca investigația să fie extinsă, el afirmând că cercetările vor avea efect asupra oricărui director găsit vinovat de manipularea deliberată a datelor.
Landul Saxonia Inferioară este un acționar major al VW, cu o deținere de 20% din titlurile cu drept de vot.
„Sunt convins că toată lumea va fi foarte interesată să știe dacă valorile emisiilor care au fost măsurate sunt cele reale. Această problemă nu afectează doar VW ci întreaga dezbatere publică și va juca în mod sigur un rol la alte companii”, a spus Lies.
Guvernul francez a cerut la rândul său extinderea investigațiilor, sugerând o analiză la nivel european a industriei auto.
„Trebuie să aibă loc la nivel european”, a declarat marți ministrul francez de Finanțe, Michel Sapin.
Agenția pentru Protecția Mediului din SUA și Comisia pentru Resursele de Aer din California au acuzat vineri VW că a folosit un software numit „dispozitiv de apărare” pentru a face să pară că motoarele diesel ale vehiculelor grupului emit un nivel mai scăzut de emisii decât în realitate.
Circa 482.000 de automobile Volkswagen diesel au fost afectate. Este vorba despre automobile diesel sub brand VW și Audi, respectiv VW Jetta, Beetle, Golf și Passat și Audi A3.
În urma acuzațiilor, reprezentanții Volkswagen (VW) au exprimat scuze publice și au oprit vânzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, iar titlurile grupului au scăzut luni cu 19%. Grupul german riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari în acest caz.
Volkswagen a anunțat marți că alocă 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.
Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.
Departamentul de Justiție al SUA a început la rîndul său o investigație penală împotriva VW, au declarat doi oficiali americani.
Scandalul din SUA a șocat Germania, unde unul din șapte locuri de muncă sunt legate de industria auto, și a afectat atât acțiunile Volkswagen, care sunt în declin cu 20%, cât și titlurile Daimler, BMW, Renault și PSA Peugeot Citroen.
„Suntem îngrijorați că reputația excelentă a industriei auto germane și în special cea a VW vor avea de suferit”, a declarat ministrul german al Economiei, Sigmar Gabriel.
Mercedes-Benz, divizie a Daimler, a anunțat că nu este afectată de acest scandal, pentru că nu a folosit un software pentru a manipula testele.
Renault și Peugeot Citroen nu comercializează vehicule în SUA, dar circa jumătate din vânzările lor globale sunt formate din automobile diesel.
Renault analizează organizarea unor demonstrații tehnice pentru a dovedi că automobilele grupului cu motoare diesel respectă standardele europene referitoare la emisii, a declarat o persoană apropiată situației.
Peugeot a anunțat că grupul respectă legile indiferent unde operează și confirmă rapoartele referitoare la emisiile automobilelor diesel ale grupului.