ȘCOALA în timpul PANDEMIEI. Cum elevii din întreaga lume s-au adaptat la învățarea de la distanță în plină criză a coronavirusului: Mi-a făcut mama un cort la marginea satului. Doar acolo aveam semnal bun la internet
Milioane de studenți din întreaga lumea rămân acasă ca urmare a noului focar de coronavirus și trebuie să facă orele online, însă unii nu pot face acest lucru deoarece nu au conexiune la internet. Situația este și mai grea pentru studenții din zonele rurale îndepărtate, unde conexiunea la internet este deseori slabă iar elevii trebuie să găsească modalități creative pentru a-și continua studiile.
Cursurile online au devenit o soluție rapidă pentru profesorii care se confruntă cu efectele pandemiei de coronavirus care a lovit China foarte mult și rapid, relatează global.chinadaily.com.cn.
Ministerul Educației a încurajat școlile să ofere lecții online pentru a menține milioane de studenți ocupați în perioada în care sunt suspendate cursurile.
Începând din 17 februarie, o platformă națională de învățare în cloud a furnizat materiale educaționale pentru elevii de gimnaziu și liceu, potrivit Ministerului Educației din China, potrivit căruia platforma este destinată să ofere resurse pentru studenți, dar nu este menită să înlocuiască învățarea care se face în mod normal la școală.
În același timp, cursurile pentru elevii de școală primară sunt difuzate pe Canalul 4 al Televiziunii Educației Chineze.
Situațiile extreme cer măsuri extreme
Cort improvizat la marginea satului
O mamă din județul Changyang, provincia Hubei, a construit în februarie un cort „anti-coronavirus” pentru fiica ei. Cortul era făcut din fâșii de bambus și foi de plastic, pentru ca fetița să poată studia în siguranță în aer liber în timpul pandemiei, potrivit unui videoclip postat pe contul Sina Weibo de la Daily People.
Bi Mengqi, fiica de 7 ani a femeii, a trebuit să participe la cursuri online în fiecare zi în satul în care locuiește.
Mama s-a decis să îi costruiască o „sala de clasă temporară” ca măsură de protecție pentru momentele în care făcea lecții afară deoarece conexiunea la internet din casa lor este foarte slabă.
Mama lui Bi a luat telefonul mobil al fetei și a mers prin sat pentru a testa viteza internetului. În cele din urmă, a descoperit un loc lângă marginea satului, unde fiica ei ar putea studia eficient și s-a decis să ridice adăpostul improvizat.
Aceasta și-a însoțit fiica în fiecare zi atunci când studia în cort și ambele purtau întotdeauna măști medicale de protecție tot timpul pentru a se proteja împotriva coronavirului.
Școală în aer liber, în vârf de munte, la 3 grade Celsius
Slang Bazhen, o studentă în vârstă de 22 de ani din Changdu, regiunea autonomă din Tibet, obișnuia să meargă timp de 30 de minute pe un munte acoperit de zăpadă pentru a găsi un semnal bun la internet pentru a putea accesa orele online în timpul pandemiei de coronavirus.
Aceasta folosit o piatră mai mare drept scaun iar caietul și-l ținea în poală.
Școala ei, Jiangsu Food and Pharmaceutical Science College, a început cursurile online pe 17 februarie,prin urmare, de multe ori, Slang a stat și câte patru ore pe zi pe vârful muntelui acoperit de zăpadă.
„Temperatura este de aproximativ 3 grade Celsius la prânz și este mai rece dimineața și la apusul soarelui, dar sunt obișnuită cu frigul”, a declarat tânăra potrivit sursei citate.
„Mă bucur să-i văd pe profesorii și pe colegii mei. Deși nu a fost ușor să urmez cursurile, nu am vrut să rămân în urmă cu studiile”, a adăugat Slang.
Sora lui Slang a filmat-o pe aceasta în timp ce studia, iar imaginile au strâns zeci de comentarii de apreciere pe platformele de socializare.
Când administrația locală de telecomunicații a aflat despre situația, au fost trimiși ingineri pe 25 februarie în satul în care locuiește Slang pentru a verifica și repara internetul.
În prezent, tânăra studentă poate accesa lecțiile acasă.
Pe 6 martie, Ministerul a emis o notificare prin care a ordonat autorităților de învățământ locale și școlilor să ajute la rezolvarea oricăror provocări tehnice cu care se confruntă elevii în în ceea ce privește învățarea online.
Școlile și autoritățile din domeniul educației ar trebui să efectueze cercetări minuțioase cu privire la dificultățile pe care elevii le întâmpină când studiează online și ar trebui să ofere ajutor specific celor care au nevoie și să se asigure că nimeni nu este lăsat în urmă în procesul de învățare online.