Se întâmplă și la case mai mari: Franța a cumpărat 2.000 de trenuri prea late. „Am descoperit problema un pic prea târziu”

Publicat: 21 05. 2014, 12:08
Actualizat: 06 02. 2016, 01:11

Un purtător de cuvânt al RFF, operatorul rețelei de cale ferată, a confirmat eroarea, Potrivit Reuters.

„Am descoperit problema un pic prea târziu, recunoaștem acest lucru și ne acceptăm responsabilitatea”, a declarat purtătorul de cuvânt la postul de radio France Info.

Lucrările de construcție pentru modificarea peroanelor astfel încât să permită trecerea noilor trenuri au fost începute, însă rămân de reparat mai multe sute de stații, a adăugat el.

Încurcătura a apărut după ce RFF a transmis dimensiuni eronate privind dimensiunile peroanelor către SNCF, care avea responsabilitatea de a comanda trenurile.

RFF a furnizat date doar despre peroanele construite în ultimii 30 de ani, iar cele mai multe dintre cele peste 1.200 de peroane din Franța au fost construite cu mai mult de 50 de ani în urmă.

Reparațiile au costat deja 80 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Frederic Cuvillier, a dat vina pentru această problemă pe „sistemul feroviar absurd”, referindu-se la schimbările decise de autorități în 1997 de a separa RFF de SNCF.

Într-o situație similară, la compania de metrou Metrorex, sindicaliștii au afirmat, la sfârșitul lunii aprilie, că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex, pentru care s-ar fi plătit 98 milioane de euro, sunt prea late și impun modificări în toate cele 14 stații de pe Magistrala 2, compania susținând, în replică, faptul că trenurile respectă normele tehnice impuse.