Directorul comercial al băncii, Alison Rose, vrea ca membrii din conducere să urmeze exemplul său și să aibă două-trei întâlniri săptămânale cu clienții RBS pentru a înțelege nevoile acestora.
„Toți cei din conducerea executivă, inclusiv eu, vom avea întâlniri cu clienții, pentru că este important să stai conectat cu mediul de afaceri. Cred că dacă ești un executiv și nu îți petreci timpul cu clienții, te deconectezi total de la ceea ce înseamnă afacerile”, a spus Rose, care a precizat că întâlnirile vor include analiza situațiilor financiare a societăților comerciale, iar membrii din conducere vor lua și decizii în ceea ce privește cererile de creditare.
În Marea Britanie, RBS este cel mai mare creditor al afacerilor mici și mijlocii, iar reputația sa a avut de suferit în ultimii ani, după ce clienții au cerut despăgubiri pentru că nu au primit suficiente informații la achiziția unor produse financiare complexe, dar și ca urmare a acuzațiilor că o divizie a băncii a profitat de probleme financiare ale firmelor mici.
„Sunt un angajat normal și cred că este important ca oamenii să nu creadă că la RBS există un șef mare și rău care își dă cu părerea despre afacerile lor”, a completat Rose.
Guvernul Marii Britanii a început vânzarea participației de 79% deținută la Royal Bank of Scotland, în valoare de 32 miliarde de dolari, renunțând la obiectivul anunțat anterior de a vinde în profit acțiunile instituției financiare pe care a salvat-o în timpul crizei financiare.
RBS a fost salvată în timpul crizei din 2007-2009 cu fonduri guvernamentale de 45,8 miliarde de lire sterline, iar prețul actual al acțiunilor băncii, de 3,6 lire pe unitate, este sub prețul mediu de 5,02 lire sterline pe unitate plătit de Guvern.
Analiștii consideră că vânzarea titlurilor va atrage un interes semnificativ din partea investitorilor instituționali dispuși să treacă cu vedere greșelile din trecut ale RBS și incertitudinile legate de apartenența Marii Britanii la Uniunea Europeană.