Un detector de cutii negre mobilizat de o navă chineză de patrulare care participă la căutarea avionului Malaysia Airlines a detectat „un semnal” în sudul Oceanului Indian, fără să stabilească dacă acesta are sau nu legătură cu zborul MH370, a anunțat agenția China Nouă, relatează AFP.
Semnalul avea o frecvență de 37,5 kHz pe secundă, identică celei transmise de dispozitivele de înregistrare a zborului.
Detectorul de cutii negre, mobilizat de nava chineză de căutare Haixun 01, a reperat semnalul la latitudinea de aproximativ 20 de grade sud și longitudinea de 10 grade est, a precizat agenția.
Rămâne de văzut dacă semnalul are legătură cu avionul de tip Boeing 777 care a dispărut de pe radare în urmă cu o lună, a precizat China Nouă.
Autoritățile malaysiene apreciază că, potrivit datelor furnizate prin satelit, zborul MH370 s-a prăbușit în Oceanul Indian, în largul coastei de vest a Australiei, după ce și-a schimbat ruta, în cursul unui zbor de la Kuala Lumpur la Beijing.
Până în prezent nu a fost descoperit vreun element susceptibil să confirme locul unde s-ar fi prăbușit Boeingul.
Autoritățile nu înțeleg nici cum și nici de ce a dispărut avionul și au avertizat că misterul nu va putea să fie îndepărtat atât timp cât nu sunt găsite cutiile negre.
Zborul MH370 a decolat de la Kuala Lumpur către Beijing, dar a deviat, dintr-un motiv necunoscut, de la planul de zbor și s-a îndreptat către vest, survolând Malaysia, către Strâmtoarea Malacca. În acel moment a dispărut de pe radarele civile.
Imagini captate prin satelit au reperat, săptămâna trecută, sute de obiecte care pluteau, dar cele care au fost recuperate nu proveneau de la avion.
Găsirea unor fragmente și reconstituirea derivei acestora în funcție de curenți ar permite restrângerea zonei de căutare, în prezent imensă.
Avionul a dispărut pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord. Malaysia a anunțat în mod oficial pe 25 martie că Boeingul de tip 777 a „sfârșit în sudul Oceanului Indian”.