Prima pagină » Știri externe » SINGAPORE. Un câine-robot consolidează mesajele de distanțare socială în Singapore. Robotul este produs de compania „Boston Dynamics”

SINGAPORE. Un câine-robot consolidează mesajele de distanțare socială în Singapore. Robotul este produs de compania „Boston Dynamics”

SINGAPORE. Un câine-robot consolidează mesajele de distanțare socială în Singapore. Robotul este produs de compania

Robotul cu patru picioare numit Spot este echipat cu senzori de siguranță pentru a detecta obiecte și oameni care se află în calea sa, este desfășurat pe o lungime de 3 km într-o secțiune din parcul Bishan-Ang Mo Kio.

Singapore pilotează un câine robot care să contribuie la promovarea distanțării sigure în parcuri, grădini și rezervații naturale pentru a reduce riscul expunerii la coronavirus, potrivit scmp.com

Guvernul Singapore a anunțat vineri trecută că va implementa câine-robot, al Boston Dynamics pentru a ajuta la combaterea pandemiei coronavirusului. Câinii robot au rolul de a asigura distanțarea în siguranță în parcurile, grădinile și rezervațiile naturale ale națiunii, a declarat guvernul într-un comunic

Spot, care este controlat de la distanță și dotat cu senzori de siguranță  detectează obiecte și persoane care se află în calea sa, este desfășurat pe o porțiune de 3 km în secțiunea River Plains din Parcul Bishan-Ang Mo Kio timp de două săptămâni în timpul orei de vârf.

Robotul cu patru picioare este, de asemenea, verificat la unitatea de izolare a comunității Changi Exhibition Center, pentru a livra obiecte esențiale, cum ar fi medicamente pacienților.

Distanțare sigură

Procesul este condus de Consiliul Național al Parcurilor (NParks) și Grupul Smart Nation și Digital Government (care include Smart Nation și Digital Government Office și Government Technology Agency).

Un mesaj înregistrat este difuzat de la Spot pentru a reaminti vizitatorilor parcului să respecte măsuri de distanțare sigure. De asemenea, va fi echipat cu camere de luat vederi – activate cu analize video dezvoltate de GovTech – pentru a estima numărul de vizitatori în parcuri. Aceste camere nu vor putea urmări și / sau recunoaște anumite persoane și nu vor fi colectate date personale.

Spre deosebire de roboții cu roți, Spot funcționează bine pe diferite terenuri și poate naviga în mod eficient obstacolele, ceea ce îl face ideal pentru funcționarea în parcurile și grădinile publice. Are algoritmi integrați pentru a detecta un obiect sau o persoană la un metru de proximitatea sa pentru a evita coliziunea. Acesta va fi însoțit de cel puțin un ofițer NParks în perioada de încercare.

Dacă va avea succes, NParks va lua în considerare implementarea robotului în parcul Bishan-Ang Mo Kio în orele de vârf dimineața și seara. NParks va studia planurile de a disloca Spot în alte parcuri, cum ar fi Grădinile Lacului Jurong.

În prezent, robotul este încercat la unitatea de izolare a comunității Changi Exhibition Center pentru a livra obiecte esențiale, cum ar fi medicamente pacienților. Smart Nation și Digital Government Group (SNDGG) vor explora, de asemenea, utilizarea Spotului pentru a sprijini alte operațiuni legate de Covid-19 în cadrul agențiilor.

NParks a dezvoltat și portalul The Safe Distance @ Parks pentru a permite publicului să caute un parc în apropierea lor și să verifice nivelul vizitatorilor înainte de a părăsi casa.

Un total de 30 de drone sunt desfășurate în parcuri și zone naturale selectate pentru a oferi ofițerilor un punct de vedere ridicat pentru a obține rapid actualizări ale vizitatorilor, completând observațiile la sol, precum și pentru a le oferi un sens mai bun al densității vizitatorilor dintr-o anumită zonă.

Utilizarea continuă a tehnologiei

Tehnologia a jucat un rol cheie în combaterea coronavirusului în Singapore și va continua să facă acest lucru, deoarece își pune în aplicare Măsurile de gestionare sigură care sunt necesare pe locul de muncă înainte ca activitățile economice selectate să poată relua după ceea ce numește perioada de „întreruptor”.

De exemplu, organizațiile trebuie să utilizeze sistemul de gestionare a vizitatorilor SafeEntry dezvoltat de GovTech pentru a înregistra intrarea și ieșirea întregului personal și a vizitatorilor care intră la locul de muncă.

SafeEntry este un sistem național de check-in digital care înregistrează numele  și numărul mobil al persoanelor care vizitează hotspot-uri și locații care oferă servicii esențiale, precum și informațiile persoanelor care lucrează în locuri care furnizează servicii esențiale.

Toți angajații trebuie să descarce și să activeze aplicația TraceTogether, pentru a ajuta Ministerul Sănătății să identifice rapid potențialele contacte apropiate ale pacienților Covid-19 și să reducă transmiterea.

Achiziția din 2013 a Google Dynamics de la Google marcha la acea vreme a opta sa achiziție de robotică, arătând că viziunea robotică  a Google este mai mult decât un simplu proiect de companie

Boston Dynamics era cea mai înaltă achiziție, cu toate acestea, adăugând instantaneu capacitate robotică de lider mondial, inclusiv roboți care pot merge singuri, la arsenalul Google – precum și legături semnificative cu armata americană – imagini conjugante ale lui Skynet și ale revolta robotului condus de inteligență artificială direct din filmul din 1984 The Terminator, potrivit LA Times.

Compania mamă Google, Alphabet Inc., a vândut Boston Dynamics către SoftBank Group Corp în 2017  care include și Schaft, un producător de roboți de mers.

Șeful executivului SoftBank, Masayoshi Son, a spus că roboții vor ajuta la rezolvarea problemelor dincolo de capacitățile umane. „Robotica inteligentă va fi un factor cheie al următoarei etape a Revoluției informaționale”, a spus el într-o declarație despre achiziție.

Deși SoftBank a făcut deja investiții în robotică, inclusiv achiziția din 2012 a firmei franceze Aldebaram Robotics SA, aceste eforturi nu au reușit încă să ofere produse de succes sau mult câștig financiar.

Dar, dacă roboții umanoizi decolează oriunde, va fi în Japonia, unde cyborgurile orientate spre consum sunt deja o industrie în creștere. Cu cultura sa îndelungată de desene animate precum „Astro Boy”, consumatorii japonezi sunt mai deschiși să interacționeze cu roboții decât clienții de pe alte piețe. Diverse companii japoneze, inclusiv producătorii auto Toyota Motor Corp și Honda Motor Co., au dezvoltat roboți de divertisment, concepuți pentru a face altceva decât să mențină compania.

Autor

Citește și