SOLUȚIE în plină criză a CORONAVIRUSULUI | Țara în care trenurile au fost transformate în spitale – FOTO
Premierul Indiei Narendra Modi a impus starea de urgență la nivel național pe 25 martie iar Căile Ferate Indiene au aplicat o măsură fără precedent – suspendărea trenurilor de pasageri din toată țara până pe 14 aprilie și transformarea vagoanelor nefuncționale în spitale mobile.
Pentru prima dată în 167 de ani când cea mai veche rețea feroviară din Asia a fost suspendată.
Acum, rețeaua feroviară a decis să transforme până la 20.000 de vagoane de tren vechi în secții de izolare pentru pacienți suspecți sau bolnavi de coronavirus, relatează CNN.
Rețeaua, care este cel de-al patrulea operator feroviar din lume și cel mai mare angajator al Indiei, operează deja 125 de spitale în întreaga țară, deci are expertiza pentru a se extinde în ceea de privește paturile mobile.
La 1 aprilie, India a înregistrat 4.288 de cazuri de Covid-19, inclusiv 117 de morți, potrivit Universității Johns Hopkins – un număr relativ mic pentru o națiune de 1,3 miliarde de cetățeni. În timp ce sistemul spitalicesc din India nu este încă copleșit, trenurile „reorganizate” ar putea reduce o parte din presiune dacă numărul pacienților bolnavi de coronavirus începe să crească.
„Acum, căile ferate vor oferi medii curate, igienizate și igienice pentru ca pacienții să se recupereze confortabil”, a scris pe Twitter spus Piyush Goyal, ministrul Căilor Ferate.
Rețeaua de căi ferate din India
În mod normal, calea ferată indiană rulează peste 20.000 de trenuri de călători pe zi, pe rutele pe distanțe lungi și suburbane, de la 7.349 de stații din întreaga India.
Șefii de căi ferate au instruit fiecare dintre cele 16 zone feroviare din India să identifice vagoanele care nu mai sunt în funcțiune pe rutele de pasageri pentru a se transforma în spitale și să le pregătească pentru utilizare în caz de urgență.
Primele 5.000 de secții de izolare vor fi gata într-o săptămână de zile și, dacă este necesar, mai multe vagoane pot fi transformate în 48 de ore, a declarat Rajesh Dutt Bajpai, directorul executiv al informațiilor și publicității la Consiliul Feroviar.
Fiecare vagon igienizat va putea găzdui până la 16 pacienți, plus o stație pentru asistenți medicali, o cabină a medicului și spațiu pentru consumabile și echipamente medicale.
Trenurile, odată gata, vor fi trimise în orice locație care s-ar putea confrunta cu o criză provocată de lipsa paturilor pentru pacienții bolnavi de COVID-19.
Autoritățile locale de sănătate vor aloca medici, paramedici, asistente și voluntari pentru trenurile transformate în spitale.
Guvernul indian a instruit, de asemenea, fabricile de căi ferate să evalueze fezabilitatea fabricării de paturi de spital, tărgi, cărucioare medicale, măști, sanitizatoare, halate și aparate medicale, cum ar fi ventilatoare pentru utilizare în spitale feroviare și alte spitale guvernamentale.
Lipsa paturilor de spital
Chiar înainte de pandemie, India suferea de un deficit de paturi de spital.
Conform OCDE, India are 0,5 paturi de spital disponibile pentru fiecare 1.000 de persoane. Majoritatea acestora sunt grupate în zonele urbane, iar disponibilitatea diferă foarte mult între state.
În estul statului, în Bihar, de exemplu, există 0,11 paturi la 1.000 de persoane, în timp ce Bengalul de Vest are 2,5 paturi la 1.000 de persoane.
China are o medie națională de patru paturi de spital la 1.000 de persoane – și asta a fost înainte de a construi un spital de 1.000 de paturi în 10 zile în provincia Hubei, epicentrul focarului din această țară.
„Am văzut prin ce a trecut China. Este imperativ să creștem această densitate, indiferent de mijloace, pe termen scurt, dar și sistematic pe termen lung, odată ce acest focar a luat sfârșit”, a spus Shahid Jameel, virolog indian și CEO al Wellcome Trust / DBT India Alliance, o organizație de caritate publică care finanțează cercetarea în sănătate și științele biomedicale.
Muncitorii lucrează la vagoanele de tren care vor fi utilizate ca secții temporare de izolare pentru pregătirea pacienților infectați cu coronavirus la un atelier din Allahabad, la 4 aprilie 2020.
Odată cu creșterea numărului de cazuri pozitive cu Covid-19, experții spun că lipsa unei asistențe medicale publice solide rămâne cea mai mare provocare a Indiei.
„Este vorba de o bună inițiativă (secțiile de izolare în vagoane de tren). Căile ferate și guvernul ar trebui să fie lăudate pentru asta”, a declarat Jameel, virologul indian.
„Dar, aceasta este doar o soluție pe termen scurt. Când aceasta se va termina (și va fi), lăsați acest lucru să fie un apel de trezire pentru a investi mai mult în îmbunătățirea infrastructurii și a cercetării medicale”, a mai îndemnat acesta.
Spitalul pe roți
Trenul spital este echipat pentru a trata o varietate de afecțiuni, de la cataractă, buză despicată, probleme de auz și epilepsie, până la probleme de mobilitate, intervenții chirurgicale plastice, intervenții stomatologice, screening pentru cancer și multe altele.
Lifeline Express este echipat cu o sală de operație, săli de tratament, secții de recuperare, o cameră de depoziare și cazare pentru personalul medical.
Noile trenuri de coronavirus nu sunt proiectate să funcționeze ca spitale cu servicii complete, însă oficialii locali din domeniul sănătății vor avea opțiunea de a le utiliza pentru pacienții Covid-19 pozitivi care nu sunt în stare critică.