Vitality Air a fost fondată anul trecut în orașul canadian Edmonton, dar a început să vândă produsele pe piața chineză cu doar 2 luni în urmă.
Primul transport, cu 500 de sticle de aer Vitality Air, s-a vândut în doar patru zile odată ajuns în China și, potrivitThe Telegraph, alte 4.000 de sticle se află în acest moment pe drum, dintre care majoritatea au fost precomandate. De fapt, cea mai mare provocare a micii companii canadiene este acum să țină pasul cu producția, pentru a face față cererii din China. „Călătorim în Munții Stâncoși, pentru a găsi cel mai proaspăt aer. În acest loc îndepărtat, umplem recipiente masive, prin compresie curată, captând aerul pur, fără contaminare. Odată întorși la fabrică, începem să umplem tuburile cu aer proaspăt” arată producătorii pepagina lor.
Marea majoritate a clienților locuiesc în orașele mari din partea de nord și sud a Chinei unde avertismente privind gradul de poluare au devenit un aspect din viața de zi cu zi.
Cofondatorul companiei Vitality Air a menționat că a pornit afacerea ca o glumă, cum de altfel a fost catalogată și intenția partenerului său de a vinde o pungă umplută cu aer pe Ebay. Aceasta a fost cumpărată cu 50 de penny. Cea de-a doua pungă a fost vândută cu 160 de dolari. „Acesta a fost momentul când am realziat că e vorba de o piață de desfacere”, a menționat Moses Lam.
O sticlă de 7,7 litri de aer dintr-un parc național din Canada se vinde în China cu 100 yuani (circa 14 euro), de 50 de ori mai scump decât o sticlă de apă minerală. Majoritatea cumpărătorilor chinezi ai aerului îmbuteliat, spuneHarrison Wang, distribuitorul chinez, sunt oameni bogați, care vor să dăruiască aer curat celor apropiați. Produsul a început însă să fie cumpărat și de azilurile de bătrâni și de cluburile de lux, iar cererea este în continuă creștere, mai ales pe fondul intensificării poluării aerului, din ultima vreme.
Provocarea pe care o are de înfruntat compania este aceea de a ține pasul cu cererile ridicate pentru că fiecare sticlă cu aer proaspăt este umplută manual.