Autoritatea care se ocupă de produsele media din Pakistan, PEMRA, susține că a acționat astfel ca răspuns la plângerile venite din partea părinților. Interdicția pusă de ei vizează toate produsele contraceptive, cele pentru controlul sarcinii și produsele de planificare familială.
„Publicul este în majoritate foarte îngrijorat în ceea ce privește expunerea copiilor la astfel de produse, având în vedere că ei sunt curioși și vor să afle mai multe despre ele”, au spus reprezentanții autorității într-un comunicat.
Această interdicție este controversată, întrucât vine chiar după ce guvernul pakistanez a venit cu o inițiativă care să încurajeze contracepția în această țară extrem de conservatoare, cu o populație de 190 de milioane de musulmani, unde sexul este încă un subiect tabu.
Nu este încă clar dacă această măsură va afecta și eforturile depuse de guvernul pakistanez care a lansat campanii de educare a populației cu privire la măsurile contraceptive, fie prin publicitate, fie directe, în mijlocul mulțimilor.
Utilizarea măsurilor de contracepție este la un nivel foarte scăzut în Pakistan, situându-se la un maximum 7,2% anul trecut.
Poporul pakistanez este al șaselea cel mai numeros din lume, cu o rată de creștere a populației de 1,92%, potrivit autorităților statului. Până în anul 2025, guvernul se așteaptă ca populația Pakistanului să ajungă la 227 milioane de locuitori.
„Stoparea acestei creșteri masive a populației este una dintre prioritățile guvernului pakistanez, menită să mențină un echilibru între resursele de care dispune țara și numărul de locuitori”, după cum se arată într-un raport privitor la contracepție, întocmit de guvernul acestei țări.
Mai mult, se știe că neutilizarea protecției în timpul actului sexual poate avea și implicații în ceea ce privește răspândirea bolilor cu transmitere sexuală, situație care este deja destul de gravă în Pakistan. Datele Organizației Națiunilor Unite arată că peste 2.800 de oameni au murit în Pakistan anul trecut din cauza acestor maladii.