Prima pagină » Știri externe » TAXA GOOGLE: Publicațiile din Brazilia renunță la indexarea știrilor lor pe serviciul Google News

TAXA GOOGLE: Publicațiile din Brazilia renunță la indexarea știrilor lor pe serviciul Google News

TAXA GOOGLE: Publicațiile din Brazilia renunță la indexarea știrilor lor pe serviciul Google News
Majoritatea site-urilor publicațiilor din Brazilia au luat decizia ca știrile lor să nu mai fie indexate de serviciul Google News, după ce compania care deține cel mai popular motor de căutare pe internet a refuzat să plătească o taxă pentru folosirea conținutului lor, informează bbc.co.uk.

Majoritatea site-urilor publicațiilor din Brazilia au luat decizia ca știrile lor să nu mai fie indexate de serviciul Google News, după ce compania care deține cel mai popular motor de căutare pe internet a refuzat să plătească o taxă pentru folosirea conținutului lor, informează bbc.co.uk.

Potrivit Brazil’s National Association of Newspapers (Asociația Națională a Publicațiilor din Brazilia, n.r.), toți cei 154 de membri ai săi au urmat recomandarea de a bloca serviciul prin care motorul de căutare pe internet Google le agrega știrile.

Reprezentanții asociației au spus că publicațiile din Brazilia au renunțat la serviciul Google News, din cauză că Google a refuzat să plătească pentru conținutul folosit.

Anterior, reprezentanții Google declaraseră că, prin acest serviciu, traficul site-urilor publicațiilor crește.

Agregarea „știrilor noastre pe Google News nu ne-a ajutat să ne creștem numărul de utilizatori, din contră”, a declarat președintele asociației, Carlos Fernando Lindenberg Neto.

„Prin oferirea primelor paragrafe ale știrilor noastre pe internet, serviciul Google News reduce șansele ca internauții să citească întregile știri pe site-urile noastre”, a mai spus Carlos Fernando Lindenberg Neto.

Asociația a făcut un experiment cu Google, care a început în decembrie 2010. Astfel, asociația a permis Google News să preia primele paragrafe din știrile site-urilor membre în asociație, în speranța atragerii internauților pe paginile site-urilor respective. Însă experimentul a eșuat, potrivit asociației.

Printre cele 154 de titluri din asociație, care au renunțat la serviciul Google News, se numără câteva dintre cele mai importante site-uri de știri din Brazilia, între care O Globo și O Estado de Sao Paulo.

Într-o întâlnire recentă a American Press Association, organizată la Sao Paulo, reprezentanții Google au subliniat ideea de a nu plăti pentru preluarea primelor paragrafe ale știrilor de pe site-urile publicațiilor.

„Serviciul Google News furnizează un miliard de click-uri site-urilor de știri din întreaga lume”, a declarat Marcel Leonardi, director pentru politici publice la Google.

El a comparat solicitările Asociației Publicațiilor din Brazilia cu taxarea unui șofer de taxi pentru că transportă un turist la un anume restaurant pentru a lua masa.

Pe de altă parte, Asociația Publicațiilor din Brazilia a spus că, în ciuda renunțării la serviciul Google News, multe dintre site-urile publicațiilor membre ale asociației continuă să fie indexate pe Google.

Astfel, utilizatorii de internet care folosesc Google – dar nu și serviciul Google News – vor putea să găsească conținut de pe site-urile acestor publicații, folosind motorul de căutare.

Pe de altă parte, Google este în centrul unei dispute de același tip în Franța.

Compania Google a amenințat, într-o adresă transmisă recent Guvernului francez, că nu va mai indexa site-urile de presă din Franța, dacă va fi obligată să plătească o taxă dorită de publisherii francezi și cu care este de acord și ministrul Culturii din Franța, după cum a informat AFP în 18 octombrie.

De cealaltă parte, ministrul francez al Culturii, Aurélie Filippetti, a declarat, referindu-se la faptul că Google a transmis că nu va mai indexa site-urile de presă din Franța dacă i se va impune o taxă dorită de publisherii francezi, că proferarea de amenințări nu reprezintă o metodă corectă de a discuta.

Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, are sediul central în Silicon Valley și birouri în America de Nord, America de Sud, Europa și Asia.

Compania Google deține și cel mai popular site de conținut video din lume, YouTube.

Citește și