Televiziunea de stat chineză a criticat lanțul de cafenele Starbucks, pentru prețurile ridicate din China, scrie Wall Street Journal.
Într-o emisiune de 20 de minute intitulată „Starbucks: scumpă în China”, televiziunea de stat susține că lanțul de cafenele pune un preț cu până la 50% mai mare la anumite produse, față de India, SUA sau Marea Britanie.
În plus, televiziunea de stat susține că profitul Starbucks în China și Pacific este de 32%, față de 21,1% în SUA și doar 1,9% în Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Starbucks se apără, spunând că cifrele vehiculate în emisiune nu sunt reprezentative pentru China, deoarece includ și profiturile obținute în țările vecine, în condițiile în care Starbucks nu publică rezultatele defalcate pe țări. Cu toate acestea, lanțul de cafenele susține că înțelege îngrijorarea presei chineze.
Wall Street Journal scrie că nu numai presa chineză se plânge de prețurile mari de la Starbucks, ci și locuitorii. Conform unui calcul realizat de WSJ, 26% din prețul unei cafele de la Starbucks acoperă costurile cu chiria ale cafenelei, 18% – profitul, 15% – cheltuielile de întreținere a magazinului, 13% – materia primă, 9% – costul forței de muncă, 6% – cheltuieli generale și de administrare, 5% – taxe, 4% – costul echipamentelor și restul – alte cheltuieli.