Prima pagină » Știri externe » Thanksgiving și Black Friday. „Există multă gălăgie în jurul mobilelor, dar desktop-urile încă sunt caii de povară”

Thanksgiving și Black Friday. „Există multă gălăgie în jurul mobilelor, dar desktop-urile încă sunt caii de povară”

Thanksgiving și Black Friday.
Utilizatorii de PC-uri au cheltuit mai mulți bani online de Thanksgiving și Black Friday decât cei care au folosit dispozitive mobile, potrivit unor studii de piață citate de Bloomberg.

Cumpărătorii online au cheltuit în medie, în această perioadă, 135,33 dolari prin intermediul PC-urilor, față de 116,02 dolari în cazul utilizatorilor de tablete și smartphone-uri, potrivit cercetării efectuate de IBM Digital Analytics Benchmark, în timp real, a milioane de tranzacții online realizate de 800 de retaileri.

„Există multă gălăgie în jurul dispozitivelor mobile, dar desktop-urile încă sunt caii de povară ai comerțului electronic”, a declarat Jay Henderson, directorul IBM Smarter Commerce.

Astfel, 51,4% din traficul pe Internet de Black Friday a fost realizat de pe PC-uri, dar de Thanksgiving, pentru prima oară în istorie, traficul online de pe dispozitive mobile, de 52%, a fost mai mare decât cel de pe PC-uri.

Henderson anticipează că anul viitor traficul mobil de Black Friday va fi mai mare decât cel de pe computerele desktop.

Atunci când vine vorba despre cumpărături, oamenii caută cele mai bune prețuri prin intermediul smartphone-urilor, dar fac mai multe cumpărături de pe tablete. Smartphone-urile au asigurat 35% din traficul online de Black Friday, de peste două ori mai mare decât cel de pe tablete. În schimb, achizițiile prin intermediul tabletelor au reprezentat 16% din total, iar cele prin smartphone-uri doar 12%. Diferența este dată de mărimea ecranelor, tabletele și PC-urile fiind mai potrivite pentru vizualizarea în detaliu a produselor dorite.

Cumpărătorii de Black Friday par să fie mai economi în acest an, cheltuind în medie 130 de dolari pentru o comandă, cu peste 4% sub nivelul de anul trecut, potrivit studiului IBM Digital Analytics Benchmark. Chiar dacă au cheltuit mai puțin, cumpărătorii au achiziționat în medie patru produse la o comandă, nivel apropiat de cel de anul trecut.

Această tendință ar putea arăta că oamenii s-au obișnuit să folosească mai bine reducerile și cupoanele de cumpărături, a explicat Henderson.

Pe ansamblu, tot mai mulți oameni cumpără online, astfel încât de Black Friday numărul achizițiilor de acest fel au crescut cu 9,5% față de anul trecut, iar cele prin dispozitive mobile cu 28%.

Vânzările online de Black Friday au avansat cu 28% față de anul trecut, la 2,48 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Adobe Digital Index, în timp ce pentru Cyber Monday este așteptată o creștere de numai 15%, la 2,6 miliarde de dolari.

Citește și