Articole, editoriale și materiale video au fost selecționate de un grup de editori din conducerea cotidianului The New York Times (NYT) și reprezintă un „tribut” adus jurnalismului favorizat și susținut de abonații digitali ai ziarului, a precizat Clifford Levy, asistent-editor al publicației americane.
Lista conține 50 de materiale jurnalistice care evidențiază cel mai bine spiritul de la The New York Times, incluzând corespondență externă, articole de opinie, reportaje culturale și anchete aparținând jurnalismului de investigație.
„Vrem ca abonații noștri online să știe că aceasta este o parte din jurnalismul pe care ei îl susțin. Nu am fi putut să facem toate aceste lucruri fără abonații noștri online. Este o listă uimitoare”, a adăugat Clifford Levy.
Cele 50 de articole care pot fi citite în regim de gratuitate sunt prezentate într-un editorial scris de Dean Baquet, executive-editor al cotidianului american, și vor rămâne disponibile spre consultare, gratuit, timp de câteva săptămâni. În această perioadă, editorii publicației vor solicita un feedback de la cititori, pentru a determina felul în care aceștia au fost afectați de stilul jurnalistic practicat de The New York Times. Comentariile ce vor fi primite de la cititori vor fi folosite pentru a ilustra un al doilea „pachet” de articole publicate de NYT, ce vor putea fi consultate tot gratuit, pe 5 octombrie, într-o altă inițiativă care va celebra succesul obținut de programul de abonamente digitale.
Programul abonamentelor digitale a reprezentat o strategie importantă pentru The New York Times, care s-a confruntat cu o scădere considerabilă a veniturilor din publicitate, la fel ca restul publicațiilor din industria presei scrise. Margaret Sullivan, public-editor la The New York Times, a spus că depășirea pragului de 1 milion de abonamente digitale reprezintă „un mare succes”, dar că succesul acestora nu va asigura de unul singur viitorul financiar al ziarului. În august, NYT a anunțat o scădere cu 13% a veniturilor din print, însă acea pierdere a fost compensată de veniturile din creșterea numărului de abonamente digitale.