Potrivit AFP, sesizată de mai multe asociații ale consumatorilor, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), autoritatea care asigură respectarea concurenței în Italia, a decis că site-ul de călătorii american TripAdvisor și filiala sa italiană nu au fost suficient de oneste cu internauții.
AGCM spune că TripAdvisor i-a făcut pe utilizatorii săi să creadă că toate comentariile publicate pe acest site au fost scrise de turiști, însă unele dintre mesaje erau postate de profesioniști.
AGCM interzice „difuzarea de informații înșelătoare cu privire la persoanele care au scris comentariile”.
TripAdvisor insistă asupra „caracterului autentic și sincer al comentariilor”, făcându-i astfel pe consumatori să creadă că informațiile publicate pe acest site de călătorii sunt sigure, mai spune AGCM.
TripAdvisor are la dispoziție 30 de zile pentru a plăti amenda și 90 de zile pentru a explica AGCM cum va evita pe viitor astfel de situații, respectiv ca utilizatorii să știe când sunt publicate „informații publicitare care nu corespund realității”.