„Twiplomacy”. LIDERII LUMII sunt pe TWITTER. Cine sunt cele două persoane urmărite de CEL MAI PUTERNIC OM DIN LUME
Două treimi din liderii politici ai lumii au cont pe Twitter, însă jumătate dintre ei nu urmăresc activitatea colegilor lor politici pe rețeaua de socializare, conform primului studiu realizat de firma de consultanță Burson-Marsteller consacrat liderilor mondiali și rețelei Twitter și publicat joi la Geneva, relatează AFP, citat de AGERPRES.
Pentru acest studiu, denumit „Twiplomacy”, Burson-Marsteller a afirmat că a analizat 264 de conturi oficiale și personale ale șefilor de stat și de guvern din 125 de țări.
Studiul arată că un sfert (76) dintre acești lideri mondiali urmăresc postările de pe contul lui Barack Obama, liderul al cărui cont Twitter este cel mai urmărit din lume de către oamenii politici. Celelalte șase conturi cel mai urmărite de liderii lumii sunt cel al Casei Albe (61), al Downing Street (41), premierului canadian Stephen Harper (20), președintelui în exercițiu al Mexicului, Felipe Calderon (20), președintelui brazilian Dilma Rousseff (17) și cel al Palatului Elysee (17).
Cu toate acestea, @BarackObama nu urmărește decât conturile Twitter a doi lideri mondiali, cel al premierului norvegian Jens Stoltenberg și cel rus Dimitri Medvedev.
Președintele rus Vladimir Putin, președintele ruandez Paul Kagame, premierul din Singapore și alte 35 de conturi nu urmăresc activitatea de pe niciun alt cont de Twitter, retrăgându-se din orice fel de conversație.
De cealaltă parte, premierul ugandez Amama Mbabazi face parte dintre cei mai activi pe Twitter, cu peste 90% dintre mesaje trimise ca răspuns.
Studiul arată, de asemenea, că politicienii descoperă adesea Twitter în timpul campaniilor electorale, însă odată aleși, au tendința de a nu mai comunica pe rețeaua socială, așa cum este cazul conturilor președintelui brazilian Dilma Rousseff și al președintelui francez Francois Hollande.
Conform studiului, liderii mondiali tastează pe Twitter în 43 de limbi – 43% în engleză și 15% în spaniolă. Cu toate acestea, liderii spanioli și latinoamericani comunică pe rețea de trei ori mai mult decât cei care o fac în limba engleză.