„Uber este o tehnologie, dar este o tehnologie care are impact asupra transporturilor. Avem nevoie de timp să analizăm, să vedem și să studiem”, a declarat miercuri, într-o conferință de presă, Jakub Adamowicz, purtător de cuvânt al Comisiei Europene, relatează Bloomberg.
Executivul UE analizează problema în urma reclamațiilor făcute de compania din San Francisco împotriva Spaniei, Germaniei și Franței.
Mai multe servicii ale Comisiei Europene colaboreză la examinarea plângerilor, fiind dificil să lămurească astfel de probleme în lumea digitală, a spus și purtătorul de cuvânt Mina Andreeva.
„Cineva poate cumpăra online un bilet de avion, dar până la urmă este un serviciu de transport. În lumea digitală trebuie să adoptăm o abordare generală”, a arătat ea.
Uber, a cărei aplicație este disponibilă din februarie și în România, a întâmpinat opoziție față de planurile de extindere în Europa. Un tribunal german a ordonat companiei, pe 18 martie, să oprească serviciul online care face legătura între pasageri și cel mai apropiat șofer dispus să-și ofere serviciile contra cost.
Uber a cerut însă ajutorul UE, pentru a sparge barierele legislative.
Thomas Meister, purtător de cuvânt al Uber din Paris, a spus că răspunsul la întrebarea Comisiei Europene este simplu, în mod evident fiind vorba despre o aplicație informatică.
Prima reclamație făcută de Uber împotriva legislației franceze în domeniul taximetriei a fost respinsă de către Uniunea Europeană. O a doua plângere este analizată de departamentul de transporturi al Comisiei, a arătat Adamowicz.
Uber, aplicația pentru smartphone care face legătura între pasageri și cel mai apropiat șofer dispus să-și ofere serviciile contra cost, este disponibilă din februarie și în România, primul oraș în care poate fi folosită fiind Bucureștiul, a anunțat compania americană Uber Technologies în 25 februarie.
„UberX este o platformă care ajută pasagerii să împartă o călătorie (ridesharing). Aplicația conectează pasagerii cu șoferii pe o platformă care vizează împărțirea costurilor de transport. Uber aduce în București o alternativă la transportul urban”, se arată pe blogul Uber.
Pentru a folosi serviciile de transport, utilizatorii trebuie să descarce aplicația Uber pe smartphone, să creeze un cont și să înregistreze un card de credit cu ajutorul căruia va face plățile ulterior. În aplicație, utilizatorii setează locul în care se află și pot urmări traseul pe care îl parcurge șoferul Uber până ce acesta ajunge la ei.
Șoferii Uber trebuie să fie înregistrați în baza de date a companiei americane și sunt plătiți săptămânal pentru cursele efectuate.
Tariful de bază perceput de Uber în București este de 1,39 lei, iar călătoria trebuie să aibă un cost final de minimum 6 lei. De asemenea, în cazul anulării unei comenzi se percepe o taxă de 6 lei.
Compania Uber Technologies, dezvoltatorul aplicației Uber, care îi ajută pe pasageri să găsească cel mai apropiat șofer profesionist sau neprofesionist dispus să ofere servicii de transport contra cost, a fost înființată în iunie 2010 și a fost evaluată de către investitori la circa 41 de miliarde de dolari la finalul anului trecut, potrivit The Wall Street Journal.