Prima pagină » Știri externe » UE ar putea lansa o INVESTIGAȚIE împotriva Amazon în 2025. Compania ar putea fi AMENDATĂ 10% din cifra de afaceri

UE ar putea lansa o INVESTIGAȚIE împotriva Amazon în 2025. Compania ar putea fi AMENDATĂ 10% din cifra de afaceri

UE ar putea lansa o INVESTIGAȚIE împotriva Amazon în 2025. Compania ar putea fi AMENDATĂ 10% din cifra de afaceri

Anul viitor, Uniunea Europeană va lansa probabil o investigație cu privire la faptul că Amazon ar favoriza produsele de marcă proprie pe piața sa online, au declarat persoane familiarizate cu chestiunea.

Retailerul online american s-ar putea confrunta cu o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri anuală globală dacă va fi găsit vinovat de încălcarea Digital Markets Act (DMA), conform Reuters.

Digital Markets Act, care a intrat în vigoare anul trecut, interzice Amazon și altor șase companii Big Tech să acorde prioritate produselor și serviciilor lor pe platformele lor.

În prezent, autoritățile europene de reglementare antitrust adună datele pentru ceea ce ar putea fi un caz referință, au spus sursele.

În martie, Comisia Europeană a declarat că adună fapte și informații cu privire la tratamentul aplicat de Amazon produselor sale de marcă proprie pe Amazon Store.

Noul șef al antitrust al UE, Teresa Ribera, ar urma să decidă cu privire la calendarul investigației, și ar urma să ia decizia de a continua sau nu ancheta, în lunile următoare. Ribera urmează să își preia funcția luna viitoare, înlocuind-o pe Margrethe Vestager.

Surse: viitorul Comisar pe probleme de concurență va decide cu privirile la investigațiile asupra Apple, Google și Meta

Una dintre surse a declarat că Apple, Google (Alphabet) și Meta Platforms sunt în prezent investigate din punct de vedere al prevederilor DMA, iar Ribera și nu Vestager ar urma să decidă cu privire la rezultate.

Amazon a declarat că respectă DMA și că colaborează în mod constructiv cu Comisia după ce două dintre serviciile sale au fost desemnate portaluri importante între întreprinderi și consumatori și, prin urmare, sunt supuse noilor norme.

În raportul său de conformitate publicat în martie, Amazon a declarat că modelele sale de ierarhizare a produselor nu fac diferențe în funcție de faptul dacă produsul este vândut de Amazon Retail sau de un vânzător sau dacă este un produs Amazon sau un produs terț.

Foto: Profimedia

CITIȚI ȘI:

Adrian Sabău, originar din București, a absolvit studiile de licență la Universitatea din București. Aflat la începutul carierei la “Gândul”, a mai lucrat anterior ca traducător. Este pasionat ... vezi toate articolele