Prima pagină » Știri externe » UE are noi norme privind publicitatea POLITICĂ /Măsurile vizează protejarea datelor personale și respingerea ingerințelor

UE are noi norme privind publicitatea POLITICĂ /Măsurile vizează protejarea datelor personale și respingerea ingerințelor

UE are noi norme privind publicitatea POLITICĂ /Măsurile vizează protejarea datelor personale și respingerea ingerințelor

Uniunea Europeană are noi norme privind publicitatea de tip politic, vizând asigurarea transparenței proceselor legislative și electorale, protejarea datelor personale și contracararea campaniilor de manipulare, anunță Comisia Europeană.

”Noile reglementări europene (2024/900) care stabilesc norme comune pe piața internă în materie de transparență și de direcționare a publicității politice intră în vigoare astăzi, permițându-le cetățenilor să identifice mesajele care încearcă influențarea opiniilor și a deciziilor politice. Reglementările favorizează o dezbatere democratică deschisă și organizarea alegerilor libere, echitabile și stabile. De acum înainte, publicitatea politică va trebui să fie identificată clar și să fie indicat cine a plătit-o, la ce preț, cărui proces electoral sau legislativ îi este asociată și pe cine vizează”, a comunicat Comisia Europeană.

Legislația prevede crearea unui mecanism de informare despre mesajele publicitare problematice, iar tot conținutul publicitar cu caracter politic va fi stocat într-un repertoriu de anunțuri publicitare online. Noile reglementări limitează și utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal.

Reglementările vizează limitarea ingerințelor străine

În scopul protejării proceselor democratice europene de orice ingerință străină, reglementarea interzice sponsorizarea publicității provenind din afara Uniunii Europene cu trei luni înaintea unui scrutin sau a unui referendum.

”Noua lege face publicitatea politică mai transparentă și stabilește măsuri de protecție mai puternice contra ingerințelor și a manipulărilor străine. Va fi mai ușor ca alegătorii să identifice conținutul plătit, să știe cine l-a plătit și cui se adresează un material publicitar”, a declarat Věra Jourová, vicepreședinte al Comisiei Europene responsabil de Valori și Transparență.

”Cetățenii bine-informați și responsabilizați sunt fundamentul și motorul democrației prospere. Noile reguli în materie de publicitate politică vor ajuta cetățenii să navigheze în sfera politică și să fie menținută transparența alegerilor în Europa”, a afirmat, la rândul său, Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție.

Noile norme legislative se vor aplica începând de acum, inclusiv în contextul scrutinului europarlamentar programat în iunie.

Foto: Profimedia

Citește și:

FMI: Tensiunile geopolitice FRAGMENTEAZĂ comerțul internațional, generând un model specific Războiului Rece

Licențiat în Jurnalism, Științe Politice și Teologie Ortodoxă, Mihail Drăghici este activ în presa centrală din 2002, având o activitate de peste 20 de ani ca editor de știri externe la una ... vezi toate articolele

Citește și