UE face primul pas pentru aprobarea animalelor modificate genetic. Care sunt principalele riscuri

Publicat: 16/07/2012, 14:11
Actualizat: 21/03/2019, 06:46

Reprezentanții Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor (AESA), care stabilesc regulamentele în domeniu pentru toate statele membre ale Uniunii Europene, au făcut primul pas în vederea aprobării folosirii animalelor modificate generic pentru a produce așa numitele „alimente Frankenstein”, informează Daily Mail.

Ei au întocmit un document pe care l-au lansat în dezbatere publică, până în data de 31 august, în cadrul căruia este examinat riscul la care ar putea fi pus mediul înconjurător de peștele, de insectele și de animalele modificate genetic.

Criticii acestei proceduri se tem că documentul ar putea să ducă la răspândirea creșterii animalelor și recoltelor modificate genetic pe teritoriul Europei.

FOTO: Daily Mail

„Documentul (…) schițează cerințele specifice și metodologia pentru evaluarea riscului asupra mediului al animalelor modificate genetic”, specifică reprezentanții AESA .

„Uniunea Europeană nu vrea numai să extindă importurile și creșterea de recolte modificate genetic, ci și să aprobe insectele, peștele și carnea sau laptele provenite de la animale modificate genetic”, susține doctorul Helen Wallace, director al GeneWatch, o organizație britanică non-profit care investighează modul în care modificarea genetică ar putea afecta hrana, sănătatea, agricultura, mediul înconjurător și societatea.

„Regulile privind importurile de produse modificate genetic vor fi simplificate și riscul la care este supus mediul va fi ignorat”, a mai adăugat Wallace.

O companie britanică, numită Oxitec, a dezvoltat deja un tip de molie sterilă despre care susține că ar reduce numărul dăunătorilor care afectează varza și conopida. Cei de la Oxitec au discutat cu reprezentanții Departamentului Agriculturii din Marea Britanie pentru a realiza o serie de teste pe teren pentru acest tip de molie.

FOTO: Daily Mail

Moliile modificate genetic se împerechează cu femele sălbatice fără a se putea reproduce, fapt care ar cauza o scădere rapidă a populației acestora. Tot reprezentanții aceleiași companii au creat și un țânțar modificat genetic despre care susțin că ar ajuta la contolarea răspândirii febrei dengue în țările în curs de dezvoltare.

Reprezentanții companiei britanice sunt de părere că insectele modificate genetic ar putea aduce beneficii mediului înconjurător prin înlocuirea insecticidelor.

„Schimbarea unei părți a ecosistemullui ar putea avea efecte devastatoare pe care nu le cunoștem foarte bine”, a mai explicat Walllace. „Acestea ar include creșterea populației diferitelor tipuri de dăunători”, a mai explicat ea.

Insectele modificate genetic care ciupesc animalele sau oamenii ar putea provoca alergii și noi tipuri de boli ar putea să apară, susțin reprezentanții GeneWatch.

Membrii AESA și-au dat aprobarea, în trecut, în ceea ce privește comercializarea cărnii și a laptelui provenite de la puii clonelor, în ciuda îngrijorărilor arătate de consumatori.

Și autoritățile din Statele Unite ale Americii evaluează siguranța somonului modificat genetic care a fost realizat în laboratoare pentru a crește foarte repede în cadrul crescătoriilor.

Cercetătorii chinezi lucrează, de asemenea, la modificarea genetică a unor vaci pentru a produce lapte cu concentrații mari de Omega 3 sau fără lactoză.

Dezvăluiri scandaloase în cazul profesoarei de sport care și-a abuzat doi elevi. Cum i-a ademenit...
Povestea lui Antonio, băiatul din satul Gura Vitioarei care nu a vorbit deloc până la...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant...
O fetiță de 3 ani din Constanța a ajuns la spital după ce a mâncat...
BAC 2024 | Avem subiectele care au picat la limba maghiară, la proba de azi...
Neti Sandu a dezvăluit DIETA pe care o urmează de ani buni pentru a se...
Locul în care un kilogram de roşii costă 26 de lei. Investiţii uriaşe pentru a...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Reacția lui Ronald Gavril după ce Laurențiu Reghecampf l-a acuzat că stă în casa lui...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Ameninţări şi violenţe în Franţa înaintea alegerilor
Această INVENȚIE de acum 40.000 de ani a SCHIMBAT ISTORIA MODEI pentru totdeauna!
Statul vrea BANII românilor. Nouă obligație de plată. Vor plăti scump din 2025
Permisul auto, tot mai greu de obținut. Intră în vigoare reguli draconice
Vero Căliman, apariție sexy în costum de baie. Cum arată fosta Fetiță Zurli la plajă....
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Laurențiu Reghecampf, dezvăluiri cutremurătoare despre ziua în care tatăl său s-a stins din viață: „A...
Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Forma Sistemului Solar s-a schimbat dramatic, au descoperit oamenii de știință