Prima pagină » Știri externe » UE propune noi reguli pentru a combate practicile necompetitive ale companiilor aeriene străine. Etihad, Qatar Airways și Emirates – companiile vizate

UE propune noi reguli pentru a combate practicile necompetitive ale companiilor aeriene străine. Etihad, Qatar Airways și Emirates – companiile vizate

UE propune noi reguli pentru a combate practicile necompetitive ale companiilor aeriene străine. Etihad, Qatar Airways și Emirates - companiile vizate
UE propune noi reguli pentru a combate practicile necompetitive ale companiilor aeriene străine. Etihad, Qatar Airways și Emirates - companiile vizate

Inițiativa vine după mai multe plângeri ale companiilor aeriene europene, în special Air France KLM și Lufthansa, despre companii din Golf care au primit ilegal subvenții guvernamentale, acuzații negate de Etihad, Qatar Airways și Emirates.

Propunerea, care trebuie să primească aprobarea Parlamentului European și a statelor membre ale Uniunii Europene înainte de a deveni lege, ar permite guvernelor și companiilor aeriene să depună plângeri la Comisia Europeană în legătură cu practicile discriminatorii.

În cazul în care Comisia descoperă faptul că practicile unei a treia țări sau companie aeriană cauzează daune sau amenință cu cauzarea unor daune, companiile aeriene europene vor putea să impună taxe financiare sau să suspende serviciile și drepturile companiilor din străinătate.

Propunerea nu prevede suspendarea drepturilor de trafic și nu va interfera cu acordurile bilaterale de servicii aeriene dintre țări.

Câteva state membre UE s-au opus noilor reglementări argumentând că ar putea afecta acordurile bilaterale și ar reduce conectivitatea în Europa. Alte state au văzut-o ca pe o mișcare protecționistă pentru a apăra companiile care nu sunt competitive, acuzație negată de Comisie.

Comisia a publicat regulile de control care limitează la 49% cotele investitorilor non-europeni în companiile aeriene europene.

Investițiile companiilor aeriene străine din ultimii ani, precum cota de 29% pe care o deține Etihad din Air Berlin, au generat suspiciuni în legătură cu faptul că controlul este, de fapt, exercitat de investitorii non-europeni.