Aceste concluzii rezultă dintr-o nouă examinare atentă a datelor prin satelit, efectuată de către anchetatori în vederea localizării epavei avionului de tip Boeing 777, care s-a „evaporat” de pe radare la 8 martie cu 239 de persoane la bord, la puțin timp după ce a decolat de pe aeroportul din Kuala Lumpur cu destinația Beijing.
Avionul și-a schimbat traiectoria de zbor în mod radical, către vest, apoi către sud. Nicio urmă a avionului nu a fost găsită, de atunci, în pofida unor vaste căutări aeriene și submarine efectuate în Oceanul Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei.
„Perimetrul căutărilor rămâne același, dar anumite informații noi sugerează că zone situate un pic mai la sud – în interiorul zonei de căutare, dar un pic mai la sud – prezintă un interes deosebit și sunt prioritare”, a anunțat vicepremierul australian Warren Truss.
Declarațiile lui Truss coincid cu semnarea la Canberra a unui memorandum între Australia și Malaysia cu privire la organizarea viitoarei faze a căutărilor submarine, care urmează să înceapă în săptămânile imediat următoare. Un perimetru de 60.000 de kilometri pătrați a fost delimitat în acest sens.
Potrivit lui Warren Truss, specialiștii sunt convinși în continuare că avionul, care a rămas fără carburant, s-a prăbușit în partea de sud a Oceanului Indian, într-o zonă aflată pe al „șaptelea arc de cerc” trasat pe baza poziției primite în mod automat prin satelit.