Prima pagină » Știri externe » ULUITOR. Ţara care învinge pandemia. Cafenele și magazinele sunt pline de clienţi. Care e secretul

ULUITOR. Ţara care învinge pandemia. Cafenele și magazinele sunt pline de clienţi. Care e secretul

ULUITOR. Ţara care învinge pandemia. Cafenele și magazinele sunt pline de clienţi. Care e secretul

Cafenele pline de clienţi, aglomeraţia din parcuri şi redeschiderea primului magazin Apple din afara Chinei arată noua realitate post-pandemie din Coreea de Sud, un succes al testării în masă, notează agenţia Bloomberg.

„Cafenelele s-au umplut de clienţi, în parcuri sunt oameni care se bronzează, iar în primul magazin Apple redeschis în afara Chinei sunt oameni la coadă, în contexul în care mulţi sud-coreeni – aproape toţi purtând măşti – au reieşit pe străzi după luni de autoizolare. Imaginea din Seul, într-o sâmbătă perfect de surprins în imagini, este într-un contrast puternic cu alte naţiuni în care par a fi oraşe-fantomă, în condiţiile în care guvernele au izolat părţi mari ale populaţiei sau au impus restricţii privind adunările sociale”, comentează agenţia de presă Bloomberg într-un articol intitulat „Cafenelele pline din Seul, coada de la magazinul Apple relevă succesul testării în masă”.

De teama unui „al doilea val” de infecţii, Centrul sud-coreean pentru Controlul şi Prevenirea Epidemiilor a îndemnat cetăţenii „să continue respectarea distanţării sociale şi a normelor de igienă pe parcursul weekendului”.

Iniţial una dintre ţările cele mai afectate, pe locul doi la numărul de cazuri, Coreea de Sud a reuşit să limiteze răspândirea epidemiei fără a aplica măsuri prea drastice. Nu a oprit activităţile de producţie şi nu a restricţionat deplasările, potrivit ZF. În pofida îndemnurilor autorităţilor de a rămâne în case de teama riscurilor epidemice, mulţi sud-coreeni au ieşit sâmbătă, fiind convinşi că partea cea mai grea a pandemiei a trecut.

„Am ieşit pentru prima dată în multe zile pentru o întâlnire cu iubita mea”, afirmă Kim Ji-hoon, în vârstă de 28 de ani, aflat într-un restaurant aglomerat situat în zona Garosu-gil din Seul. „Nu mă simt mai în siguranţă acum, dar nu mai sunt atât de stresat privind ieşirea, dat fiind că s-a redus intensitatea contagierilor”, explică Kim Ji-hoon.

Coreea de Sud a lansat o campanie de testări masive şi de localizare a contactelor, lucruri care au facilitat limitarea epidemiei şi au permis menţinerea activităţilor multor companii şi fabrici. Numărul cazurilor noi de infectare a scăzut la 18 vineri, cel mai mic nivel de la intensificarea epidemiei în februarie, când erau zilnic peste 900 de cazuri noi.

Kim Ganglip a precizat că Guvernul de la Seul elaborează norme pentru o „nouă normalitate”, inclusiv prin modificarea procedurilor de carantină şi a măsurilor de distanţare socială.

 

Citește și