Un hoț de biscuiți și cererea lui de „răscumpărare” fac senzație în Germania
Un „Robin Hood” al biscuiților a furat logoul companiei germane producătoare de biscuiți Bahlsen și îl șantajează pe directorul acesteia, cerându-i într-o scrisoare de „răscumpărare” să ofere biscuiți tuturor copiilor internați în spitalele din Hanovra, informează AFP.
Totul a început prin furtul logoului companiei – un biscuit din metal auriu greu de 20 de kilograme -, agățat de peste 100 de ani, la o înălțime de cinci metri, pe fațada sediului general al companiei Bahlsen, aflat în orașul Hanovra din nordul Germaniei.
Furtul acelui logo a fost revendicat câteva zile mai târziu printr-o scrisoare adresată conducerii companiei și unui ziar local, afirmă poliția germană. Autorul cere companiei Bahlsen să ofere biscuiți tuturor pacienților internați în Spitalul pentru copii din Hanovra.
„(Să oferiți) doar acei biscuiți fabricați integral din lapte, nu pe aceia care au ciocolată neagră pe deasupra”, precizează autorul furtului în acea scrisoare, redactată, așa cum o cere tradiția, cu ajutorul unor litere decupate din ziare. Hoțul solicită, totodată, ca întreaga sumă de 1.000 de euro, promisă de compania Bahlsen oricărei persoane care oferă informații despre acel furt, să fie donată unui adăpost pentru animale din regiune.
Scrisoarea este semnată „Cookie Monster”, personaj din serialul pentru copii „Sesame Street”, în care apare și mult mai cunoscutul personaj Kermit broscoiul.
Scrisoarea este însoțită de o fotografie care prezintă o persoană deghizată în personajul Cookie Monster în timp ce încearcă să mănânce un biscuit, afirmă poliția germană.
„Altfel, Oscar (un monstru verde, un alt personaj din serialul „Sesame Street”) va fi aruncat la gunoi. Pe bune!”, amenință autorul furtului.
Departe de a crede că are de-a face cu o farsă, poliția locală a inițiat deja o anchetă, care a rămas deocamdată fără rezultate. Poliția încearcă să afle „dacă nu cumva este vorba de o tentativă de șantaj”. În ceea ce îl privește pe patronul companiei Bahlsen, acesta a spus că dorește să recupereze neapărat logoul companiei.
„Nu ne vom lăsa șantajați”, a precizat Werner Bahlsen, citat de presa germană.
Această afacere de familie, care exportă biscuiți în 80 de țări, a anunțat totuși că va oferi 52.000 de biscuiți în favoarea a 52 de instituții specializate în asistența socială. Conducerea firmei germane spune totodată că această inițiativă nu reprezintă în niciun caz o campanie de marketing.