Aceasta a pilotat peste 1.000 de avioane militare, incluzând mai mult de 400 de avioane de vânătoare Spitfire și 47 de bombardiere Wellington, în timpul războiului.
Ea a făcut parte din organizația de Transport Aerian Auxiliar (ATA), căreia i s-a alăturat în 1941, în urma unui anunț transmis la radio.
Cât despre faptul că a fost una dintre puținele femei pilot care au luptat în cel de-al Doilea Război Mondial, Mary își amintea că „mulți oameni erau alături de mine și mă urmăreau cum decolam”.
Reacționând la știrile despre moartea ei, șeful MAPS, Sir Stephen Hillier, a scris pe Twitter: ,,O altă pierdere teribilă: Mary Ellis, pionier al aviației feminine, veteran auxiliar al transportului aerian, o sursă de inspirație pentru generațiile următoare. Îmi voi aminti întotdeauna mândria ei, ce ne amintește de evenimentele RAF100 că era mai în vârstă decât RAF-ul în sine”.
Another terrible loss. Mary Ellis, pioneering female aviator, Air Transport Auxiliary veteran, an inspiration to generations. I’ll always remember her proudly reminding us at RAF100 events that she was older than the RAF itself! RIP Mary. pic.twitter.com/xktUU6R7Qn
— ACM Stephen Hillier (@ChiefofAirStaff) July 26, 2018
După terminarea conflictului în 1945, aceasta s-a mutat în Insula Wight din sudul Marii Britanii, unde a condus aeroportul Sandown din 1950 până în 1970.
Foto: Hepta