Unui tânăr francez obez nu se poate întoarce acasă deoarece i-a fost interzis accesul în avion, pe pachebot și în trenurile Eurostar

Publicat: 20 11. 2013, 10:15
Actualizat: 02 02. 2019, 10:09

Coșmarul unui tânăr francez obez, pe care o companie aeriană și un pachebot au refuzat să îl transporte din Statele Unite către Europa, a continuat marți la Londra, unde Eurostar i-a interzis accesul în trenurile către Franța, relatează AFP.

Kevin Chenais, în vârstă de 22 de ani, care cântărește 230 de kilograme, a ajuns marți dimineața la Londra împreună cu părinții, de la New York, la bordul unui avion aparținând companiei Virgin Atlantic.

Tânărul era blocat împreună cu părinții în Statele Unite de la sfârșitul lui octombrie, din cauza refuzului companiei British Airways de a-l transporta, din motive de „securitate”.

Suferind de o dereglare hormonală, el este tratat de mai mulți ani de Mayo Clinic, cu sediul principal la Rochester (Minnesota, nord). El se deplasează cu ajutorul unui scaun cu rotile cu motor și are nevoie aproape în mod permanent de oxigen și să fie supravegheat medical.

Însă în timp ce se pregătea, la Gara St Pancras, la Londra, să urce la bordul unui tren pentru a reveni la Paris, compania Eurostar a refuzat să îl accepte, invocând motive de securitate legate de regulile de evacuare în tunelul de sub Canalul Mânecii.

„Greutatea sa nu ne permite să ne asumăm responsabilitatea persoanei în cauză, nu vom putea să îl purtăm și să-l evacuăm” în cazul unui incident, a declarat o purtătoare de cuvânt a companiei pentru AFP.

Ea a precizat că Eurostar dispune de două locuri pentru persoane cu mobilitate redusă, care să poată fi evacuate de personal în cazul unui incident, recunoscând totodată că nu există o limită de greutate definită.

Tânărul, care este asistat de Consulatul Franței la Londra, se afla marți seara la hotel, în așteptarea altei soluții pentru a se putea întoarce la domiciliu, la Ferney-Voltaire, la frontiera cu Elveția.

„I-am contactat pe partenerii noștri (…), există soluțiile feriboturilor, taxiurilor și altele”, a declarat o purtătoare de cuvânt Eurostar, fără să ofere alte precizări.

La sosirea la Londra, marți dimineața, tânărul a declarat pentru AFP că a fost supus unei adevărate încercări în timpul călătoriei cu avionul. „Teribil, teribil, teribil. Zborul a fost foarte dur”, a spus el.

„Aeroportul (JFK de New York) a fost foarte dur cu mine, am fost nevoit să merg o distanță lungă, în fine, pentru mine este mult, de peste zece metri”, a povestit el.

„Nu mă opream din plâns în timpul zborului. Am probleme foarte mari cu pielea de pe partea din spate a coapselor”, a mărturisit tânărul.

El a precizat că a călătorit în mod gratuit, la clasa economic, cu Virgin Atlantic. „Este foarte frumos din partea lor”, a comentat tânărul, care s-a declarat „în continuare foarte furios că British Airways a refuzat să(-l) ia” la bordul avioanelor sale.

British Airways, care a asigurat transportul familiei în Statele Unite, în mai 2012, a explicat că depune „eforturi pentru găsirea unei soluții” la revenire. „Din nefericire, s-a dovedit imposibil să primim pasagerul în securitate deplină”, a anunțat un purtător de cuvânt.

Compania maritimă a pachebotului Queen Mary, care asigură legătura New York-Southampton (sudul Angliei), a refuzat, de asemenea, să îl primească, invocând „motive de securitate medicală”, potrivit tatălui tânărului.

Familia a anunțat că abia așteaptă să ajungă acasă. „Voiam să ajungem de Crăciun, pentru că ne așteaptă fiica noastră și toată familia, cumnatul, cumnata, toți prietenii”, a declarat pentru AFP mama lui Kevin, Christina, în fața terminalului Eurostar.