Unul dintre cele mai frumoase orașe din Europa se confruntă cu o problemă „sufocantă”. Decizia surprinzătoare luată de autorități
Măsura face parte dintr-o serie de inițiative menite să reducă poluarea din Barcelona. Aceasta nu va lua forma unei interdicții, ci va consta în reducerea numărului de spații destinate publicității stradale.
„Barcelona este un loc foarte poluat de publicitate, de două ori mai poluat decât celelalte orașe spaniole și europene. Noul plan ne va permite să ne bucurăm de un peisaj urban mai prietenos și mai puțin sufocant, fără să fie afectate resursele financiare ale orașului”, a declarat pentru El Mundo, Gerardo Pisarello, comisarul pentru probleme economice și financiare al Barcelonei.
De asemenea, autoritățile doresc să crească și prețurile pentru utilizarea panourilor pe care le vor păstra în oraș, iar afișele să poată fi puse pe o singură parte a panourilor.
Din anul 2006 și până în prezent, prețul perceput la licitație de autoritățile din Barcelona pentru publicitatea stradală începea de la 10,5 milioane de euro. Din vara anului acesta, suma va atinge 12 milioane de euro, iar cel care va câștiga licitația va fi obligat să facă și investiții de 1 milion de euro în mobilier stradal.
Primarul Barcelonei, Ada Colau, luptă de mai mult timp pentru combaterea „exploatării comerciale” a orașului.