Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din UE, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
În 2014, Dacia a vândut 23.862 de vehicule pe piața britanică, în creștere cu 37,17% față de 2013, când a înmatriculat 17.146 de unități. Cota de piață a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 0,76% la 0,96%.
Modelele cel mai bine vândute în 2014 au fost Fiesta și Focus — de la Ford, urmate de Corsa — de la Vauxhall, Golf — de la Volkswagen, și Astra — de la Vauxhall.
Directorul general al SMMT, Mike Hawes, se așteaptă la o creștere a vânzărilor de 2-3% în 2015, pe fondul evoluției foarte bune a economiei, a ofertelor financiare atractive pentru achiziționarea automobilelor și a prețului redus al petrolului.
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au crescut în decembrie cu 8,7%, la 166.198 unități, față de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 152.918 unități.
Luna trecută, Dacia a vândut 1.503 vehicule pe piața britanică, în scădere cu 26,58% față de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 2.047 de unități. Cota de piață a constructorului autohton de automobile a scăzut de la 1,34% la 0,90%
Modelele cel mai bine vândute luna trecută au fost Corsa — de la Vauxhall, Fiesta și Focus — de la Ford, Mini — de la BMW și Astra — de la Vauxhall.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piața auto europeană.