Vânzările din sectorul de retail din Zona Euro au revenit la nivelul dinaintea pandemiei
Volumul vânzărilor cu amănuntul din Zona Euro a revenit în iunie la nivelurile înregistrate în februarie, înainte de restricțiile impuse pentru controlarea pandemiei de COVID-19, au arătat estimările oficiale, publicate miercuri.
Astfel, se poate considera că acest sector și-a revenit după scăderile record înregistrate în lunile martie și aprilie, potrivit site-ului agenției de presă Reuters.
Vânzările din sectorul de retail din cele 19 țări membre ale Zonei Euro au crescut cu 5,7% în iunie față de nivelul din mai, potrivit Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene.
Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în cazul vânzărilor de îmbrăcăminte și carburanți.
Creșterea a fost mai mică decât estimările de 5,9% ale economiștilor chestionați de Reuters.
Eurostat a anunțat miercuri că volumul vânzărilor a crescut cu 20,3% în luna mai, revizuind astfel estimarea anterioară privind o creștere de 17,8%, care a fost deja cea mai puternică creștere de la începuturile înregistrărilor din Zona Euro.
Cele două creșteri consecutive ale vânzărilor au compensat pe deplin scăderea record din martie și aprilie, când multe țări din Zona Euro au impus restricții pentru a preveni răspândirea noului coronavirus.
Mai mult decât atât, miercuri, Eurostat a anunțat că nivelul vânzărilor din iunie a fost cu 1,3% mai mare decât în iunie 2019.
Unele țări au înregistrat creșteri de peste 10%
Comparativ cu luna mai, comerțul cu amănuntul a crescut în iunie cu peste zece procente în Irlanda, Spania și Italia, dar au scăzut din nou în Germania și Austria, după creșteri mari înregistrate în aceste două țări în luna mai.
Vânzările de articole textile, îmbrăcăminte și încălțăminte au crescut cu 20,4% in Zona Euro în iunie față de mai, după o creștere record de 224,1% în luna mai, comparativ cu aprilie. De asemenea, consumatorii au cumpărat mai mult carburant, echipamente informatice și cărți.
În schimb, comerțul online a scăzut în luna iunie pentru prima dată în acest an, cu 6,8% față de luna mai, în contextul în care consumatorii s-au întors în magazinele fizice.