Producătorul german de mașini încearcă să facă economii la cea mai mare unitate din Germania. Volkswagen are de plătit 14,7 miliarde de dolari pentru a compensa scandalul legat de software-ul programat să păcălească testele de emisie.
Înțelegerea, care ar urma să fie făcută publică într-o conferință de presă, prevede 3,7 miliarde de euro în economii anuale la brandul omonim VW, care ar include 23.000 de locuri de muncă disponibilizate doar în Germania, a dezvăluit o altă sursă pentru Reuters. Grupul VW, care are 610.076 de angajați în lume, a refuzat să comenteze.
Liderii sindicatelor au fost de acord cu reducerea locurilor de muncă în schimbul unui angajament la nivel de management pentru crearea a noi locuri de muncă și investiția în mașinile electrice, în special, în fabricile din Germania.
Odată cu tăierea locurilor de muncă tradiționale, brandul VW va crea 9.000 de locuri de muncă prin investiții în tehnologia în mașini electrice, potrivit unei surse Reuters.
Managerii VW au fost de acord să construiască o mașină sport electrică la fabrica principală a companiei din Wolfsburg și o mașină electrică mai mică, cunoscută ca I.D., în orașul din estul Germaniei, Zwickau, potrivit primei surse.
Ziarul german Handelsblatt a anunțat că până la 30.000 de locuri de muncă vor fi tăiate până în 2020 pentru a economisi patru miliarde de euro, iar 10.000 de locuri vor fi scoase din Germania și redistribuite în America de Nord și în America de Sud.