Toyota a anunțat marți că a vândut 5,02 milioane de vehicule într-o perioadă de șase luni încheiată în iunie, sub livrările de 5,04 milioane de vehicule raportate de VW în această lună.
Vânzările Toyota au scăzut cu 1,5% în primele șase luni ale anului, iar cele ale VW cu 0,5%.
Livrările VW pe piața europeană au crescut atât pe piața germană cât și pe cea a Europei Occidentale cu peste 6%.
Volkswagen a profitat de creșterea cererii în Europei, care a compensat încetinirea înregistrată de piața chineză, cea mai mare a grupului.
„Cursa dintre Toyota și VW va fi foarte strânsă. Pentru aceste companii, profitabilitatea este mai importantă decât vvolumul”, a declarat Koji Endo, analist în domeniul auto la Advanced Research Japan.
Piața auto globală a înregistrat creștere din 2009, dar în prezent piața chineză stagnează, cererea în Rusia s-a prăbușit, iar în unele regiuni din Asia de Sud-Est și America Latină încetinește.
General Motors, al treilea mare producător auto la nivel mondial în funcție de vânazări, a anunțat în această lună că vânzările grupului au scăzut cu 1,2% în primul semestru, la 4,86 milioane de vehicule.