Volvo lucrează la MAȘINA VIITORULUI. „Viziunea noastră este ca, în anul 2020, nimeni să nu fie omorât sau rănit dacă este într-un Volvo”
Producătorul suedez de automobile Volvo, aflat pe pierdere, cu vânzări în scădere abruptă, își pariază supraviețuirea pe dezvoltarea unei mașini autonome, care nu are nevoie de șofer, sperând că poate aduce primul model pe piață peste șapte ani, potrivit Wall Street Journal.
Cu o tradiție de 85 de ani, Volvo a fost grav afectată de criza financiară mondială de acum patru ani, compania fiind preluată în 2010 de grupul chinez Zhejiang Geely Holding, pentru 1,3 miliarde de dolari.
Cu pierderi masive și vânzări de numai 436.000 autoturisme în 2011, Volvo vrea să lanseze peste doar șapte ani un automobil care se conduce singur în condiții siguranță, cu garanția că pasagerii nu vor fi răniți.
„Viziunea noastră este ca, în anul 2020, nimeni să nu fie omorât sau rănit dacă este într-un Volvo”, a declarat Anders Eugensson, director pentru afaceri cu statul în cadrul Volvo, citat de Wall Street Journal.
Volvo pariază pe creșterea cererii pentru funcția de pilot automat la autoturisme, precum și pe noile tehnologii care pot elimina probabilitatea unei erori de condus.
Compania nu a precizat investițiile necesare pentru dezvoltarea noii tehnologii, finanțată parțial de Uniunea Europeană. Proiectul este în dezvoltare de șapte ani la mai mulți parteneri ai Volvo.
Producătorul suedez pregătește pentru 2014 lansarea unui prim lot de automobile autonome, limitate însă la 50 kilometri pe oră cu funcția de condus fără șofer activată.
Viteza limitată reflectă așteptările companiei că funcția va fi inițial utilizată cu preponderență în condiții de trafic greu. Compania pregătește extinderea tehnologiei la viteze mai mari și condiții de drum lung.
Volvo a precizat că prototipurile au mers cale de câteva mii de kilometri în timpul testelor efectuate pe drumuri publice din Spania și în poligoanele din Suedia.
„Suntem convinși că acesta este viitorul și vrem să ajungem primii acolo”, a declarat Marcus Rothoff, șeful departamentului de asistență la condus în cadrul Volvo.
Proiectul trebuie să depășească numeroase obstacole, de la finanțare și reglementare la probleme de răspundere a șoferului în caz de accident sau garantarea siguranței și fiabilității sistemelor de pilot automat la autoturisme. De asemenea, compania pariază că șofeiri sunt pregătiți să renunțe la volan în favoarea unui computer.
Volvo s-a identificat timp de câteva zeci de ani cu siguranța automobilelor, iar dezvoltarea unei mașini autonome ar putea restabili compania ca lider în această zonă.
Din punct de vedere al tehnologiei, proiectul Volvo este similar cu sisteme dezvoltate anterior de Google și General Motors. Autoturismele se ghidează printr-o rețea de camere video, lasere și senzori care monitorizează drumul și împrejurimile. La interior vor fi implementate tehnologii care observă comportamentul conducătorului auto, inclusiv dacă acesta este atent sau manifestă semne de oboseală.
Compania susține că „ingredientul cheie” este echiparea automobilelor cu internet wireless. Astfel, toate mașinile aflate pe un segment de drum sau într-o zonă pot comunica rapid într-o rețea, adaptându-se la mișcările și intențiile participanților la trafic.