Wizz Air a anunțat marți că din cauza problemelor tehnice, 40 de avioane vor rămâne la sol până la finalul anului 2026. Compania aeriană a semnat un nou acord de suport cu compania de apărare și aerospațială RTX, prin intermediul Pratt & Whitney, în contextul problemelor cu motoarele.
Se așteaptă ca 40 dintre avioanele sale să rămână la sol până la finalul anului fiscal 2026. Compania aeriană maghiară low-cost a precizat că Pratt & Whitney va oferi suport comercial, inclusiv asistență operațională și un pachet de compensare pentru costurile directe legate de avioanele la sol.
Wizz Air, cu sediul în Budapesta și care operează o flotă exclusiv Airbus, a avut de înfruntat provocări suplimentare după ce Pratt & Whitney a anunțat în 2023 că mai mult de 1.000 de motoare trebuie să fie scoase din funcțiune de pe avioanele Airbus și verificate pentru fisuri microscopice.
În septembrie 2023, Wizz Air estima o posibilă reducere a capacității de aproximativ 10% în a doua jumătate a anului fiscal 2024, din cauza inspecției turboventilatoarelor Pratt & Whitney. În luna noiembrie a acestui an, compania a raportat o scădere mai mare decât se aștepta a profitului din prima jumătate a anului, invocând problemele continue cu inspectarea motoarelor care au dus la oprirea avioanelor Airbus și impactul conflictului din Orientul Mijlociu.
Wizz Air a mai spus că se așteaptă să revină pe creștere prin preluarea a 50 de noi avioane Airbus A321NEO și prin creșterea capacității de locuri cu aproximativ 20% în 2026, potrivit Reuters.
„Compania continuă să ia măsuri proactive pentru a atenua impactul financiar și operațional al aeronavelor la sol și va continua să lucreze cu Pratt & Whitney pentru a se asigura că aeronavele sunt readuse în funcțiune cât mai curând posibil.În timpul anului fiscal 2025, compania se așteaptă să revină la creștere prin preluarea a 50 de noi aeronave Airbus A321NEO și creșterea capacității de locuri cu aproximativ 20%. Aceste aeronave suplimentare de ultimă tehnologie vor duce ponderea acestui tip din flota Wizz la 77%, pe măsură ce compania va continua retragerea aeronavelor din familia A320CEO”, se arată în comunicarea companiei la Bursa din Londra.
Wizz Air introduce 14 rute de pe aeroporturi din România, pentru sezonul 2024-2025. În total, Wizz Air introduce 44 de rute pentru sezonul de iarnă, iar din toate acestea, 14 sunt de pe aeroporturi din țara noastră. De asemenea, compania aeriană pune la vânzare peste 28 de milioane de locuri la prețuri accesibile pentru sezonul de iarnă, iar aproape 5 milioane vor fi alocate pieței din România.
„În România, 14 rute au început, de asemenea, în această săptămână, cu nouă rute complet noi şi cinci redeschise. Din această iarnă, Wizz Air aterizează pe aeroportul nou inaugurat din Salerno, Italia, şi introduce destinaţii unice precum Cracovia, Lisabona, Malmo, Marrakesh, Roma Fiumicino, Stuttgart şi Trieste din şi mai multe oraşe. În total, compania aeriană va opera 141 de rute în sezonul de iarnă pe întreg teritoriul României”, se arată în comunicatul Wizz Air.
Astfel, cele mai noi rute Wizz Air din România, în sezonul de iarnă 2024-2025, sunt din București către Malmo, Milano, Salerno Costa d’Amalfi, Cracovia, Marrakesh, Stuttgart şi Trieste. Prețul biletelor începe de la 19,99 de euro.
De asemenea, din Cluj-Napoca sunt programate zboruri către destinații ca: Abu Dhabi, Lisabona, Lyon, Stuttgart şi Viena, cu preţuri începând de la 17,99 euro. Din Iași către destinația Malmo, la prețul de 19,99 euro, iar din Bacău către Roma Fiumicino, la 24,99 de euro.
Sursa Foto: Shutterstock